Segment kanałów sportowych w 2020 roku skurczył się o 33 proc., TVP Sport liderem
W zeszłym roku większość stacji sportowych odnotowała duże spadki oglądalności. Najwięcej stracił TVP Sport, który utrzymał pozycję najchętniej oglądanego kanału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział TVP Sport w 2020 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 47,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Eurosport 1, którego udział zmalał o 16,93 proc. do poziomu 0,42 proc.
- To był niezwykły rok, w którym musieliśmy mierzyć się z całkowicie nowymi wyzwaniami. Jestem dumna, że dzięki kreatywności, zaangażowaniu i zespołowej pracy Eurosport 1 był najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce (biorąc pod uwagę kanały płatne - przyp. red.). Przed nami kolejne pasjonujące miesiące, w trakcie których będziemy pokazywać widzom ich ukochane dyscypliny sportowe. Już w lipcu i sierpniu czekają nas relacje z najważniejszej imprezy sportowej świata, czyli igrzysk olimpijskich w Tokio. Jestem pewna, że nasza sportowa oferta w 2021 roku ponownie znajdzie uznanie w oczach milionów miłośników sportu w Polsce - komentuje Dorota Żurkowska-Bytner, dyrektor Eurosportu w Polsce.
Podium uzupełnia Polsat Sport, który spadł z drugiej lokaty. Wynik stacji w zeszłym roku wyniósł 0,30 proc. Zmniejszył się o 44,69 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mógł Canal+ Sport 4, którego udział w 2020 roku wzrósł o 300 proc. do 0,003 proc. Stacja nadaje od 10 lipca 2019 roku, a w panelu NAM znalazła się we wrześniu 2019 roku.
Rynek kanałów sportowych stopniał o 33 proc.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim roku wyniósł 2,13 proc. Względem 2019 roku strata wyniosła 33,01 proc. W 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym roku również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,53 proc., po spadku o 51,24 proc.
Drugie miejsce zajął Eurosport 1 (0,23 proc.; - 16,43 proc.), a trzeci był Eleven Sport 1 (0,19 proc.; - 19,17 proc.).
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 1,67 proc. (spadek o 36,92 proc.).
Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku
W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.
Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.
Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).
Dołącz do dyskusji: Segment kanałów sportowych w 2020 roku skurczył się o 33 proc., TVP Sport liderem