TVN24 powiększa przewagę nad TVP Info. Oglądalność TV Republika spadła o 41 proc.
W listopadzie br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w listopadzie 2018 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,67 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 19,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,58 proc. (po spadku o 4,38 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1 proc. udziału, po wzroście względem listopada 2017 roku o 2,99 proc. W poniedziałek, 1 października br. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,90 proc. Jego wynik względem listopada zeszłego roku zmalał o 1,42 proc.
Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu TV Republika, której wynik zmniejszył się o 40,74 proc. do 0,03 proc. udziału.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu ub.r. kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca br. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w listopadzie tego roku wyniósł 0,002 proc.
Największy udział (5,03 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 17,50 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVP, których udział zmniejszył się o 3,80 proc. do 4,48 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w listopadzie 2018 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,48 proc., po wzroście o 22,30 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,32 proc. udziału, w dół o 7,19 proc.), a trzeci był Polsat News (0,61 proc.; - 1,13 proc.).
Największy spadek, wynoszący 70 proc. do 0,01 proc., również i w tym ujęciu miała TV Republika.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,76 proc. udziału, po wzroście o 19,08 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 powiększa przewagę nad TVP Info. Oglądalność TV Republika spadła o 41 proc.