TVN24 liderem oglądalności, duży wzrost TVP Info. TV Republika o 36 proc. w dół
W czerwcu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVN24, a na drugim miejscu umocniło się TVP Info. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w czerwcu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,28 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 7,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,80 proc. (po wzroście o 24,05 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,21 proc. udziału, po wzroście względem czerwca 2018 roku o 3,69 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji na początku tego roku była dwukrotnie korygowana w celu ujednolicenia pasm.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,06 proc. Jego wynik względem czerwca zeszłego roku wzrósł o 18,95 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 2,27 proc. do 0,36 proc.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w czerwcu br. wyniósł 0,007 proc., po wzroście względem maja ub.r. o 600 proc. - największym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu telewizja Republika, której wynik zmniejszył się o 36,36 proc. do 0,03 proc. udziału.
Największy udział (4,86 proc.) wśród grup kanałów newsowych w czerwcu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 22,90 proc. Stacje te wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział jednak zwiększył się o 7,33 proc. do 4,64 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w czerwcu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,38 proc., po wzroście o 1,49 proc.
Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,65 proc. udziału, do góry o 44,35 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,81 proc.; + 9,04 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,66 proc. udziału, po wzroście o 2,39 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem oglądalności, duży wzrost TVP Info. TV Republika o 36 proc. w dół