TVN24 zdecydowanym liderem w I półroczu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej
W pierwszym półroczu br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej stracił Polsat News 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w pierwszym półroczu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 13,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,47 proc. (po wzroście o 1,94 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym półroczu kanał miał 1,03 proc. udziału, po spadku względem pierwszego półrocza 2018 roku o 7,78 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji na początku tego roku była dwukrotnie korygowana w celu ujednolicenia pasm.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1 proc. Jego wynik względem pierwszego półrocza zeszłego roku wzrósł o 17,41 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 15,12 proc. do 0,40 proc.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,003 proc., po wzroście względem pierwszego półrocza ub.r. o 200 proc. - największym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił będący siódmy w zestawieniu Polsat News 2, którego wynik zmniejszył się o 32,23 proc. do 0,08 proc. udziału.
Największy udział (4,82 proc.) wśród grup kanałów newsowych w pierwszym półroczu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 13,85 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVP, których udział jednak zwiększył się o 5,03 proc. do 4,47 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,57 proc., po wzroście o 17,67 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,41 proc. udziału, do góry o 11,54 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,65 proc.; - 5,22 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,90 proc. udziału, po wzroście o 18,04 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 zdecydowanym liderem w I półroczu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej
A tak poważniej: że ktoś nadal nie dostrzega kuriozalności wyników poniżej 0,1 procent (2 gospodarstwa Nielsena), gdzie błąd jest prawdopodobnie o rząd wielkości większy niż wynik...