Odzież i obuwie coraz rzadziej kupowane w galeriach, zyskują outlety i internet
Sklepy w centrach handlowych tracą na popularności jako miejsca zakupu odzieży i obuwia. Zyskują sklepy outletowe oraz internet - wynika z badania PMR.
Na przestrzeni ostatnich lat widać spadek popularności galerii handlowych jako miejsca zakupu odzieży - z 64 proc. w 2013 r. do 60 proc. w 2014 r. i 54 proc. w 2015 r.
Zmiany te są jeszcze bardziej widoczne w odpowiedziach na pytanie o główne miejsce zakupu ubrań. W tym przypadku galerie handlowe straciły w ciągu roku 9 pkt. proc., a 8 pkt. proc. zyskały sklepy markowe poza galeriami. Z 3 do 8 proc. wzrósł również odsetek osób deklarujących, że kupują przede wszystkim przez internet.
Z kolei odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatniego roku odwiedzili centrum outletowe, wzrósł z 17 proc. w 2013 roku do 27 proc. w roku 2014.
Badanie zostało przeprowadzone przez PMR na reprezentatywnej próbie 609 dorosłych mieszkańców Polski techniką wywiadów telefonicznych CATI. Do rozmowy zostały zaproszone osoby, które zadeklarowały, że w 2014 r. osobiście dokonały co najmniej jednokrotnie zakupu odzieży lub obuwia. W osobnym bloku pytań odpowiedzi udzieliły osoby, które w minionym roku przynajmniej raz odwiedziły centra outletowe Factory oraz Fashion House.
Dołącz do dyskusji: Odzież i obuwie coraz rzadziej kupowane w galeriach, zyskują outlety i internet