O 7,3 proc. wzrosły w 2011 r. globalne nakłady na reklamę
Globalne nakłady na reklamę w tradycyjnych mediach sięgnęły w 2011 roku 498 miliardów dolarów i były o 7,3 proc. większe w porównaniu z rokiem 2010 - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.
Dane Nielsena pokazują, że w samym IV kwartale zeszłego roku wydatki reklamowe sięgnęły 131 miliardów dolarów, co oznacza 6,2-proc. wzrost wobec analogicznego okresu rok wcześniej.
W całym 2011 roku wzrosty odnotowano w przypadku wszystkich tradycyjnych rodzajów mediów. Najbardziej zwiększyły się nakłady na reklamę w telewizji i radiu - odpowiednio o 10,1 proc. i 9,7 proc. Natomiast wydatki na reklamę w czasopismach wzrosły o 2 proc., a w prasie codziennej - o 1,1 proc.
Nakłady na reklamę zwiększyły się także we wszystkich jedenastu poddanych analizie sektorach. Najwyższy wzrost odnotowano w branży odzieży i akcesoriów (+17,5 proc.), a następnie ochrony zdrowia (+11,2 proc.), kanałów dystrybucji (+8,8 proc.), przemysłu i usług (+8,1 proc.), motoryzacyjnej (+7,5 proc.), FMCG (+6,8 proc.), finansowej (+6,6 proc.), produktów trwałych (+5,5 proc.), rozrywki (+5,3 proc.), mediów (+4,3 proc.) oraz telekomunikacji (+3,5 proc.).
Z kolei w ujęciu regionalnym najwyższy wzrost wydatków reklamowych w 2011 roku zaobserwowano w Ameryce Łacińskiej (+11,6 proc.), regionie Azji i Pacyfiku (+11,5 proc.) oraz Bliskiego Wschodu i Afryki (+11,3 proc.). Dużo niższy wzrost odnotowano w Ameryce Północnej (+1,8 proc.), a w Europie nakłady na reklamę spadły o 0,4 proc.
Dołącz do dyskusji: O 7,3 proc. wzrosły w 2011 r. globalne nakłady na reklamę