Nowa formuła “Uważam Rze” - celuje w małych przedsiębiorców
Wydawnictwo Gremi Media zmienia formułę tygodnika “Uważam Rze”. Tytuł staje się pismem dla lokalnych przedsiębiorców, koncentrującym się na gospodarce. Modyfikacja tematyki ma poprawić topniejącą sprzedaż magazynu.
Zmiany w tygodniku wprowadzano stopniowo przez ostatnie tygodnie, o ich początku informowaliśmy już w maju br. (więcej na ten temat). Wydanie “Uważam Rze” z 17 czerwca br. ukazało się już w nowej, docelowej formule.
- Odświeżone “Uważam Rze” kierowane jest do ludzi prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. W tygodniku jest teraz więcej gospodarki, a polityka prezentowana jest przez pryzmat lokalnych przedsiębiorców. Pokazujemy, jak może ona przeszkadzać w prowadzeniu biznesu - mówi Eryk Kłoptowski, rzecznik prasowy Gremi Media. Tytuł rozpoczął też współpracę z Ruchem Niepokonani. Skupia on przedsiębiorców, którzy twierdzą, że pokrzywdziło ich państwo.
Tematy dotyczące ludzi prowadzących własne firmy zajmują sporą część najnowszego wydania tygodnika. W głównym tekście numeru redakcja pisze, że rząd daje urzędnikom skarbowym nieograniczną władzę. W magazynie znajdziemy też artykuły m.in. o “wszechmocnych windykatorach” i “bezkarnych urzędnikach”.
Z magazynu zniknęły działy Turystyka, Technologia czy Nauka i zdrowie, ale niewykluczone, że teksty na ten temat będą się pojawiać w piśmie. Bez zmiana pozostała szata graficzna i objętość pisma (84 strony). Natomiast cenę “Uważam Rze” wydawca podniósł już w maju br. Magazyn teraz kosztuje 4,90 zł. Jego redaktorem naczelnym pozostaje Jan Piński.
Z danych ZKDP wynika, że w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem “Uważam Rze” wyniosła 17 880 egz. po spadku o 87,6 proc. i była niższa nawet od wyniku “Przekroju” (18 360 egz.). - Liczmy, że wprowadzone zmiany wpłyną na poprawę wyników sprzedaży tytułu - mówi Kłoptowski. - Na razie będziemy obserwować jak rynek przyjmuje odświeżone “Uważam Rze”. Jeśli zostanie ono zaakceptowane przez czytelników, to rozpoczniemy działania promocyjne - dodaje.
>>> "Newsweek" traci czytelników, “Uważam Rze” na ostatnim miejscu (zobacz najnowsze dane)
Przypomnijmy, że ogromne spadki sprzedaży “Uważam Rze” notuje od grudnia ub.r. Są one efektem zwolnienia w listopadzie ub.r przez wydawcę poprzedniego redaktora naczelnego i współtwórcy tytułu Pawła Lisickiego (w geście solidarności z magazynu odeszli niemal wszyscy publicyści i dziennikarze).
Gremi Media ma w portfolio również tygodnik ekonomiczny “Bloomberg Businessweek Polska”, który jest kierowany do menedżerów z dużych firm.
Dołącz do dyskusji: Nowa formuła “Uważam Rze” - celuje w małych przedsiębiorców
szczyt bezczelnosci