Niestandardowe aktywacje marek cieszą się uznaniem klientów. TVN i Coca-Cola najczęściej zauważane
Sześciu na dziesięciu konsumentów pozytywnie ocenia niestandardowe formy promocji marek - pokazują wyniki badania Havas Media Group. Klienci cenią bezpośredni kontaktu z brandem i możliwość wzięcia udziału w ciekawej aktywacji. Najczęściej badani zauważali niestandardowe aktywności TVN i Coca-Coli.
Większość ankietowanych Havas Media Group deklarowała, że chętnie bierze udział w niecodziennych akcjach marketingowych. Około dwie trzecie respondentów potwierdziło, iż podoba im się taki sposób promocji oraz bezpośredni kontakt z marką, który ta forma promocji narzuca.
Niewiele ponad połowa chętniej kupi i poleci bliskim promowane w ten sposób produkty. Także powyżej połowy respondentów deklaruje, że dzięki niecodziennym akcjom promocyjnym poznała marki, których wcześniej nie znała.
Marki na wakacjach
Blisko połowa urlopowiczów wypoczywających nad polskim morzem spotkała się z letnimi aktywacjami marek. Najczęściej zauważano aktywacje TVN, czyli organizowany przez stację „Projekt plaża”, Coca-Coli, prowadzącej akcję samplingową podczas wydarzenia Polsatu „Słoneczna stacja” oraz Red Bull z konkursem lotów.
Spośród wybranych w pierwszym pytaniu, zauważonych podczas wakacji marek, ankietowani następnie wybrali te, których akcje promocyjne najbardziej przypadły im do gustu.
Najwyższy stosunek (powyżej 50 proc.) liczby osób, którym marka podobała się najbardziej do liczby osób, które akcję tej marki zauważyły, wykazały marki Mentos, Red Bull i Coca Cola. Oznacza to, że największa liczba osób, które dostrzegły akcję promocyjną tych marek, wyróżniła je także jako jedne z najlepszych, które widzieli.
Pol’and’rock Festival topowym festiwalem muzycznym w Polsce
Podczas tegorocznych wakacji, na chociaż jeden z licznie organizowanych w tym roku festiwali udała się aż jedna piąta wszystkich badanych – najliczniej odwiedzanymi festiwalami były Pol’and’rock Festival, Open’er Festival oraz Orange Festival. Najbardziej zauważalnymi, podczas festiwali, przez respondentów markami były Red Bull, Play i Orange.
Najlepiej ocenionymi zaś, według stosunku liczby osób, które uznały markę za jedną z najlepszych do liczby osób, które daną markę dostrzegły na festiwalu były Heineken, Lidl oraz Seat.
wykres4
Badanie przeprowadziło Havas Media Group na reprezentatywnej próbie respondentów w ostatnim tygodniu sierpnia 2019 r.
Dołącz do dyskusji: Niestandardowe aktywacje marek cieszą się uznaniem klientów. TVN i Coca-Cola najczęściej zauważane
ślepy zerknij jednak w te tabelki ;)