SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Niepewne czasy skłaniają konsumentów treści VoD do zmiany nawyków

Pomimo ograniczenia wydatków gospodarstw domowych, technologie i treści wideo nadal odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu gospodarstw domowych. Niepewne czasy skłaniają jednak konsumentów do zmiany priorytetów - wynika z badania "EY Decoding the Digital Home 2023". -  Niełatwa sytuacja na rynku usług streamingowych powoduje, że firmy poszukują rozwiązań mających na celu poprawę i stabilizację ich sytuacji biznesowej, takich jak np. weryfikacja kont klientów - ocenia Michał Kopyt, partner, lider obszaru inżynierii cyfrowej w EY Polska. 

Rosnące koszty życia sprawiają, że ponad połowa gospodarstw domowych ankietowanych przez EY skłania się ku ofertom łączącym różne usługi cyfrowe, platformy VoD itp. Wiele osób uważa, że wybór platform streamingowych i technologii domowych jest zbyt duży, a rosnący odsetek ma trudności z instalacją i konfiguracją usług.

Wyższe koszty życia i skutki dla rynku streamingu

Tegoroczna edycja badania EY Decoding the digital home pokazuje, że wzrost kosztów utrzymania nie wpłynął znacząco na wydatki gospodarstw domowych dotyczące usług takich jak internet szerokopasmowy, łączność mobilna czy streaming. Jedynie 16 proc. respondentów ograniczyło środki przeznaczane na ten cel. Rośnie także zainteresowanie usługami premium, co oznacza, że konsumenci coraz wyżej cenią sobie jakość rozwiązań cyfrowych oraz wygodę ich użytkowania.

Jednocześnie co czwarty ankietowany (26 proc.) nadal regularnie doświadcza problemów z płynnością działania internetu. Aż 36 proc. gospodarstw domowych jest skłonnych zapłacić więcej za pakiet usług szerokopasmowych w zamian za dobrą obsługę klienta, w porównaniu z 32 proc. rok wcześniej.

Jedna na trzy osoby w badaniu EY anulowała lub planuje anulować co najmniej jedną subskrypcję streamingu, 45 proc. jako powód konieczność oszczędności. Inne przyczyny to brak oryginalnych lub ulubionych treści.

Zdaniem autorów badania, wyniki są ważnym sygnałem dla rynku dostawców treści cyfrowych. Z jednej strony klienci wciąż chcą płacić np. za serwisy streamingowe, przez co otwierają się możliwości sprzedaży oferty np. w pakietach łączonych. Z drugiej strony, rynek jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek, a konsumenci doświadczają zmęczenia decyzjami.

- Niełatwa sytuacja na rynku usług streamingowych powoduje, że firmy poszukują rozwiązań mających na celu poprawę i stabilizację ich sytuacji biznesowej, takich jak np. weryfikacja kont klientów. Jednocześnie obserwujemy dużą dynamikę rynkową, powodującą przetasowania wśród graczy – kolejni nowi dostawcy wciąż pojawiają się na rynku, inni z niego znikają. Z perspektywy konsumentów tak duża zmienność może zaś być przytłaczająca - komentuje Michał Kopyt, partner, lider obszaru inżynierii cyfrowej w EY Polska.

Badani pytani byli także o reklamy w serwisach streamingowych. Jedna trzecia gospodarstw domowych na wszystkich badanych rynkach zapłaciłoby więcej za VOD bez reklam, jeszcze większy odsetek (41 proc.) jest zainteresowany skorzystaniem z subskrypcji streamingu z reklamami, żeby zaoszczędzić. Biorąc pod uwagę, że atrakcyjne ceny są najważniejszym kryterium przy wyborze pakietów przez klientów, dostawcy usług streamingowych mogą wykorzystać te ambiwalentne postawy wobec reklam do kreowania nowych ofert - wskazano w raporcie.

Opracowanie "EY Decoding the Digital Home 2023" przygotowano na podstawie badań na wybranych rynkach - USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Korei Południowej, Francji, Kanadzie, Włoszech, Szwecji.

Dołącz do dyskusji: Niepewne czasy skłaniają konsumentów treści VoD do zmiany nawyków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl