SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy system operacyjny do streamingu. TiVo wkracza do Europy

Producenci telewizorów, operatorzy i dostawcy sprzętów wideo do samochodów w 38 krajach Europy mogą już wdrożyć platformę TiVo. Firma Xperi, właściciel tej marki, poinformował o ekspansji swoich rozwiązań na Starym Kontynencie. TiVo może być wykorzystywana m.in. jako system operacyjny do telewizora czy dekodera.

Xperi promując swoje usługi zauważa, że coraz większym wyzwaniem dla konsumentów jest nadmiar treści w streamingu. Powołuje się na U.K. Video Trends Report z II kwartału br., z którego wynika, że konsumenci z Wielkiej Brytanii korzystają średnio z 6,5 źródeł treści. Ponad 61 proc. z nich podczas każdej sesji przed telewizorem używa więcej niż jednej aplikacji, a ponad 50 proc. widzi poważny problem ze znalezieniem pożądanych treści.

Czym jest TiVo Broadband?

TiVo ma być platformą wykorzystującą sztuczną inteligencję do analizy nawyków oglądania, preferencji widza czy regionalnych upodobań. Oprogramowanie integruje dane z tradycyjnych kanałów i serwisów streamingowych, aby rekomendacja i reklamy adresowalne były celniejsze.  W styczniu w Stanach Zjednoczonych zadebiutowało rozwiązanie TiVo Broadband. Teraz mogą z niego skorzystać także operatorzy telekomunikacyjni, dostawcy internetu, sieci kablowe i platformy cyfrowe w Europie.

Pozwala zaoferować usługi rozrywkowe dla klientów korzystających wyłącznie z łączy internetowych, a nie tradycyjnej telewizji kablowej (DVB-C) czy cyfrowej telewizji satelitarnej (DVB-S2). TiVo zapewnia, że usługa może być sygnowana wyłącznie marką danego operatora. Pozwoli jego klientom korzystać z telewizji na żywo, serwisów streamingowych w modelach: SVoD (płatnych) i AVoD (z reklamami), a także bezpłatnych kanałów streamingowych z reklamami (FAST). TiVo nazywa to super-agregacją.

- Naszym celem jest zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki widzowie odkrywają treści, zapewniając im bezproblemowe i spersonalizowane wrażenia – powiedział Gabriel Cosgrave, dyrektor generalny Xperi na region EMEA. - Nasza rozszerzona oferta europejska stanowi znaczący krok naprzód w zaspokajaniu złożonych potrzeb naszych klientów. Nie tylko upraszczamy odszukiwanie treści, ale także umożliwiamy naszym partnerom dostarczanie bardziej angażujących i odpowiednich produkcji swoim klientom poprzez wprowadzenie TiVo Broadband. Dzięki temu rozwiązaniu dostarczamy treści telewizyjne i OTT klientom korzystającym wyłącznie z łączy szerokopasmowych, co jest atrakcyjne dla rosnącego rynku usług szerokopasmowych - dodał.

TiVo ma posiadać obszerne metadane dotyczące całej Europy, aby ułatwić personalizację treści. Firma twierdzi, że korzysta z algorytmów pozwalających na bardziej precyzyjne targetowanie reklam i posiada możliwości ułatwiające zarabianie podmiotom zainteresowanym nadawaniem kanałów FAST. Xperi zapewnia, że jej rozwiązania są zaprojektowane tak, aby podmioty zainteresowane ich wdrożeniem, mogły to uczynić szybko.

TiVo jest pewną alternatywną dla systemów operacyjnych Android TV/Google TV, Tizen (Samsung) czy WebOS. W maju firma podała na blogu, że do końca 2025 roku chce dostarczać system do 20 milionów ekranów na całym świecie (w przypadku Android TV/Google TV to ponad 220 mln). 10 mln mają stanowić telewizory Smart TV i dekodery, 10 kolejnych urządzenia do odtwarzania wideo w samochodach. Na wdrożenie systemu na wybranych modelach telewizorów zdecydowały się takie marki jak Panasonic, Sharp, Vestel, JVC czy Telefunken. Sprzedaż tych sprzętów jest prowadzona m.in. w Wielkiej Brytanii.

Rozwiązanie od TiVo wdrożone przez Polsat Box

Przez wiele lat głównym produktem firmy TiVo był cyfrowy rejestrator wideo, pozwalający na nagrywanie kanałów telewizyjnych na dekoderach z twardym dyskiem (PVR). W ostatnich latach coraz częściej zastępują je usługi catch up TV, pozwalające na cofanie programów telewizyjnych zapisywanych w chmurze. TiVo współpracowała z takimi producentami jak, Philips czy Thomson, a także platformami cyfrowymi DirecTV (Stany Zjednoczone) i Sky (Wielka Brytania).

W 2016 roku TiVo przejęła Rovi Coporation, natomiast w grudniu 2019 roku doszło do połączenia firmy z Xperi. To amerykański producent oprogramowania do elektroniki użytkowej i samochodów. W ostatnim czasie TiVo koncentruje się na rozwiązaniach dla serwisów streamingowych i dostawców płatnej telewizji.

Polska jest dla TiVo istotnym rynkiem. Witryna firmy jest dostępna po angielsku, niemiecku, hiszpańsku, francusku, węgiersku, włosku, koreańsku, japońsku, rumuńsku, turecku i właśnie po polsku. Wiosną Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) rozszerzył obsługę komend głosowych w dekoderach 4K. Zastosowano rozwiązanie wyszukiwania głosowego  TiVo Conversation Services. Działa ono w 15 językach.

Firma TiVo podała na blogu, że platforma cyfrowa jest bardzo zadowolona z jej narzędzia. - Oferujemy najlepszą rozrywkę naszym użytkownikom w całej Polsce. TiVo dostarczyło najwyższej jakości rozwiązanie, które jeszcze bardziej wzbogaca dekodery Polsat Box 4K, umożliwiając naszym klientom szybkie i łatwe znajdowanie pożądanych programów za pomocą swobodnego, konwersacyjnego wyszukiwania głosowego - stwierdził Tomasz Grzymała, dyrektor departamentu oferty telewizyjnej w Cyfrowym Polsacie.

Dołącz do dyskusji: Nowy system operacyjny do streamingu. TiVo wkracza do Europy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
O popularności w Polsce zadecyduje obecność aplikacji lokalnych serwisów.
odpowiedź