SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Nie patrz w górę" hitem Netfliksa w Polsce i na świecie

Platforma streamingowa Netflix publikuje najnowsze zestawienie najchętniej oglądanych filmów i seriali. "Nie patrz w górę" Adama McKaya z Leonardo DiCaprio oraz Jennifer Lawrence w rolach głównych jest zdecydowanym liderem. W Top10 wysoko nadal są dramat "Niewybaczalne" z Sandrą Bullock oraz drugie sezony seriali "Wiedźmin" i "Emily w Paryżu".

Netflix znów pochwalił się pierwszą dziesiątką najpopularniejszych w swoim serwisie filmów i seriali. Platforma robi to regularnie od listopada ub.r. Co tydzień serwis publikuje zestawienia najchętniej oglądanych produkcji, zarówno na całym świecie, jak i z podziałem na poszczególne kraje. Można je sprawdzać na stronie top10.netflix.com.

Kolejne notowania Top10 opierają się na łącznej liczbie godzin danego tytułu obejrzanych przez użytkowników na całym świecie. Nowa metodologia zastępuje poprzedni model pomiaru oglądalności, który sumował liczbę kont, z których oglądano wybrany film czy serial przez co najmniej dwie minuty w ciągu pierwszych 28 dni od premiery na platformie Netflix. Serwis co tydzień publikuje po cztery zestawienia: listy dziesięciu najlepszych filmów i seriali - po dwie osobno dla produkcji w języku angielskim i nieanglojęzycznych. Netflix pokazuje również lokalne zestawienia Top10 dla ponad 90 krajów, w tym Polski. Platforma zapowiedziała, że każdy sezon serialu będzie mierzony osobno, co oznacza, że ​​na cotygodniowej liście Top10 może pojawić się więcej niż jeden sezon popularnej serii Netfliksa.

"Nie patrz w górę" bezkonkurencyjny

W ostatnim tygodniu z przełomu 2021 i 2022 roku (27 grudnia-2 stycznia) znów hitem wśród wszystkich widzów Netfliksa okazał się "Nie patrz w górę". Film Adama McKaya z Leonardo DiCaprio oraz Jennifer Lawrence w rolach głównych już drugi tydzień z rzędu zajmuje miejsce pierwsze wśród produkcji anglojęzycznych. "Nie patrz w górę" od premiery (w kinach - 10 grudnia, na Netfliksie - 24 grudnia) zbiera świetne recenzje krytyków i widzów. Widać, że wielu już go widziało. Z danych udostępnionych przez platformę streamingową wynika, że jej użytkownicy na całym świecie spędzili łącznie ponad 263 mln godzin, oglądając film Adama McKaya (w zeszłym tygodniu ponad 111, a w tym - 152 mln godzin).

O czym jest hit Netfliksa? Leonardo DiCaprio oraz Jennifer Lawrence wcielają się w rolę dwójki astronomów, którzy szturmują media, aby ostrzec ludzkość przed zmierzającą w stronę Ziemi zabójczą kometą. Problem w tym, że mało kogo to obchodzi. W "Nie patrz w górę" zobaczymy także m.in. Meryl Streep oraz Cate Blanchett.

Na miejscu drugim wśród filmów anglojęzycznych jest "Niewybaczalne" z Sandrą Bullock w roli głównej. Dramat o losach byłej więźniarki, która próbuje się odnaleźć w nowej rzeczywistości, miał swoją premierę w serwisie miesiąc wcześniej niż "Nie patrz w górę", czyli 24 listopada. Najpierw - przez dwa tygodnie - zajmował w tym zestawieniu miejsce pierwsze, a teraz z kolei - już po raz drugi z rzędu - okupuje pozycję drugą. W ostatnim tygodniu widzowie spędzili przy nim w sumie ponad 21 mln godzin. Nieco mniej (bo ponad 18 mln godzin) notuje film z miejsca trzeciego: dramat Maggie Gyllenhaal "Córka", który debiutuje w gronie Top10 Netfliksa.

Najchętniej oglądanym na świecie filmem nieanglojęzycznym okazała się brazylijska komedia "Lulli" o studentce medycyny, która nagle zaczyna słyszeć myśli innych. Film Césara Rodriguesa od razu debiutuje w zestawieniu na miejscu pierwszym. Dalej jest francuski film dla całych rodzin "Wiki i jej sekret" o ośmioletniej dziewczynce, która wraz z tatą, po śmierci mamy, przenosi się w góry. Tam w prezencie od miejscowego stróża przyrody dostaje wilcze szczenię i postanawia je wychowywać. Trzecie miejsce w zestawieniu należy do filmu o superbohaterach. To "Minnal Murali", czyli hinduskie kino akcji.

Wśród anglojęzycznych seriali Netfliksa na całym świecie numerem jeden jest czwarty sezon "Cobra Kai". To amerykański komediodramat, który jest kontynuacją serii filmów "Karate Kid". Serial debiutuje w zestawieniu z imponującym wynikiem. W ostatnim tygodniu użytkownicy Netfliksa na całym świecie spędzili przy nim łącznie ponad 120 mln godzin. Na drugie miejsce spada z pierwszego - po dwóch tygodniach bycia liderem - drugi sezon "Wiedźmina". Adaptacja prozy Andrzeja Sapkowskiego z kolejną odsłoną zadebiutowała na platformie streamingowej 17 grudnia. Pewnie dlatego na miejscu czwartym również znajduje się ten sam tytuł, ale z pierwszym sezonem. To być może chęć przypomnienia sobie o tym, co działo się w poprzednich odcinkach sprawiła, że tak wysoko w zestawieniu jest seria z 2019 r. Podium w tej kategorii zamyka drugi sezon amerykańskiej produkcji "Emily w Paryżu" Darrena Stara, o którym ostatnio głośno. Kilka dni temu ukraiński minister kultury napisał skargę do Netfliksa na to, jak w serialu pokazano postać pochodzącej z Kijowa bohaterki "Emily w Paryżu". Ołeksandrowi Tkachenko nie spodobało się, że przedstawiono ją jako złodziejkę, która nie ma gustu i boi się deportacji.

Jeśli chodzi o nieanglojęzyczne seriale, to w ostatnim tygodniu najchętniej oglądano na świecie kolejną produkcję z Korei Południowej (po "Squid Game" czy "Hellbound"), czyli thriller science-fiction "The Silent Sea". Dalej jest kolumbijska telenowela "Królowa flow", a podium zamyka piąty sezon hiszpańskiego "Domu z papieru", który ciągle mocno się trzyma w rankingu oglądalności Netfliksa.

Filmy i seriale z Top10 na polskim Netfliksie

A co najchętniej oglądają polscy widzowie Netfliksa? Okazuje się, że niemal dokładnie to samo, co znajduje się w pierwszej trójce globalnego zestawienia. Bo najwięcej czasu poświęcono na film "Nie patrz w górę" Adama McKaya. Na drugim miejscu jest dramat "Niewybaczalne" z Sandrą Bullock, a na trzeciej pozycji jest brazylijska komedia "Lulli".

Z danych Netfliksa wynika, że w przypadku seriali Polacy również w ostatnim tygodniu dokonywali podobnych wyborów, co widzowie na całym świecie. Pierwsze miejsce należy do drugiego sezonu "Wiedźmina" (poprzednia seria jest na pozycji piątej). Z kolei drugi sezon serialu o Amerykance, która przyjeżdża do pracy do stolicy Francji, zajmuje miejsce drugie. Podobnie było przed tygodniem, gdy produkcja "Emily w Paryżu" również była wiceliderem polskiego zestawienia. Za to czwarty sezon "Cobra Kai" wskoczył od razu na ostatnie miejsce podium.

Netflix to największa platforma streamingowa na świecie, która ma 213,6 mln subskrybentów. W listopadzie br. serwis w Polsce osiągnął rekordowe wyniki. Odwiedziło go 13 mln internautów.

Dołącz do dyskusji: "Nie patrz w górę" hitem Netfliksa w Polsce i na świecie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
Film jest doskonałą alegorią obecnego grupowego zgłupienia sporej części społeczeństwo (co dzisiaj doskonale widać na przykładzie tego, jak wielu ludzi ignoruje/wręcz sabotuje walkę z epidemią Covid-19 czy też udaje, że problem globalnego ocieplenia ich nie dotyczy).

Co tam naukowcy, eksperci, lekarze... przecież ważniejsza jest "prawda objawiona" autorstwa jakiegoś samozwańczego guru z Facebooka czy YouTube-a.
odpowiedź
User
Dziękuję
Film jest doskonałą alegorią obecnego grupowego zgłupienia sporej części społeczeństwo (co dzisiaj doskonale widać na przykładzie tego, jak wielu ludzi ignoruje/wręcz sabotuje walkę z epidemią Covid-19 czy też udaje, że problem globalnego ocieplenia ich nie dotyczy).

Co tam naukowcy, eksperci, lekarze... przecież ważniejsza jest "prawda objawiona" autorstwa jakiegoś samozwańczego guru z Facebooka czy YouTube-a.


Masz racje i dziękuję Ci za tę wypowiedź.
odpowiedź