Z Netfliksa odchodzą ważni globalni menadżerowie
Netflix poinformował, że ze spółką żegnają się wiceprezes ds. globalnej polityki publicznej Dean Garfield i dyrektor ds. komunikacji Rachel Whetstone.
Według doniesień amerykańskich mediów, menadżerowie odchodzący z Netfliksa są jednymi z kluczowych - Dean Garfield był wiceprezesem odpowiedzialnym za globalny obszar polityki publicznej. Rachel Whetstone opuszcza stanowisko Chief Communications Officer.
W wewnętrznej notatce co-CEO Ted Sarandos przekazał, że na miejsce dwójki menadżerów zostanie zrekrutowana jedna nowa osoba w randze dyrektor ds. globalnych, która będzie odpowiedzialna zarówno za obszar komunikacji, jak i polityki publicznej.
Zobacz: Szef Netfliksa gotowy do rozmów o pieniądzach dla twórców
Netflix traci menadżerów
„Przez prawie sześć lat Rachel i Dean byli nie tylko liderami, ale prawdziwymi partnerami. Ich rady, poświęcenie i pasja ukształtowały naszą firmę i przyczyniły się do naszego sukcesu” - przekazał Sarandos w oświadczeniu, w którym powołał się również na drugiego co-CEO, Grega Petersa.
Rachel Whetstone dołączyła do Netflix w 2018 roku po wielu latach spędzonych w pracy dla gigantów technologicznych - Google, Ubera i Facebooka. Przed rozpoczęciem pracy w Dolinie Krzemowej Whetstone zajmowała się politycznym PR w rodzinnej Wielkiej Brytanii.
Dean Garfield pracował w Netfliksie od 2019 roku. Wcześniej piastował ważne stanowiska w Motion Picture Association i Recording Industry Association of America. Bezpośrednio przed dołączeniem do Netfliksa, dekadę był dyrektorem generalnym Information Technology Industry Council.
W drugim kwartale 2024 roku Netflix wypracował 9,82 mld dolarów przychodów, o równe 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Biznes platformy napędza pozyskiwanie nowych subskrybentów (do czego przyczyniło się ograniczenie możliwości współdzielenia kont z osobami spoza domu, chyba że za dodatkową opłatą), podwyżki cen oraz wprowadzany od dwóch lat w kolejnych krajach pakiet z reklamami przy treściach (w styczniu br. w tej opcji korzystało 23 mln użytkowników, a w maju było to już 40 mln).
Zysk netto platformy w zeszłym kwartale sięgnął 2,36 mld dolarów (5,40 dolara w przeliczeniu na akcję), mocno przebijając wynik sprzed roku (1,68 mld) i nieznacznie ten z pierwszego kwartału br. (2,33 mld).
Dołącz do dyskusji: Z Netfliksa odchodzą ważni globalni menadżerowie