Netflix zainwestuje 300 milionów dolarów w Meksyku
Streamingowy gigant Netflix ogłosił, że zainwestuje 300 milionów dolarów w oryginalne produkcje w Meksyku. Kolejne trzy produkcje zostaną zrealizowane w Hiszpanii. Platforma walczy tak o hiszpańskojęzyczną widownię.
Nowe projekty Netfliksa z Meksyku ogłosił Francisco Ramos, wiceprezes serwisu ds. treści na Amerykę Łacińską.
Serial "Dale Gas" opowie o kierowcy wyścigowym, który po wypadku wraca do rodzinnego, niewielkiego biznesu. Za projekt odpowiadają David Figueroa, Itzel Lara i Alfredo Mendoza.
"El Comediante" to historia komika z podupadającą karierą, który dostrzega szansę na nowy start w życiu, kiedy przyjaciółka prosi go, by został dawcą nasienia i pomógł jej spełnić marzenie o macierzyństwie. Daty premiery obu seriali nie zostały jeszcze podane.
Netflix rozbudowuje hiszpańskojęzyczną bibliotekę
Inne tytuły, nad którymi pracuje meksykański Netflix, to komedia "Fondeados" o parze przyjaciół, który stają się przypadkowo biznesmenami; komedia "Guerra de Vecinos" z Vanessą Bauche i Aną Layevską w rolach głównych; film "La Venganza de las Juanas" o pięciu nieznających się nawzajem kobietach z identycznym znamieniem.
Netflix potwierdził także kolejne sezony seriali "Control Z", "Selena: The Series", "Who Killed Sara". Inne potwierdzone produkcje to show "Jugando con fuego Latinoamérica", w którym grupa singli spróbuje powstrzymać się od aktywności seksualnej przez 40 dni i 40 nocy, aby zdobyć nagrodę w wysokości 100 000 dolarów. Na premierę czeka również kulinarny serial dokumentalny "La Divina Gula".
To nie koniec planów hiszpańskojęzycznego Netfliksa. Platforma zapowiedziała, że rozbuduje swoje centrum produkcyjne w Tres Cantos w Madrycie. Netflix zainwestuje w adaptacje trzech dzieł hiszpańskich twórców literackich. Na platformę trafi serial na podstawie powieści Elísabet Benavent "A perfect story".
Adaptacji doczeka się również powieść "The Snow Girl" autorstwa Javiera Castillo, opowiadająca studentce dziennikarstwa z Nowego Jorku, badającej sprawę zaginięcia dziewczyny sprzed wielu lat.
Trzeci projekt to "Hija Del Camino" autorstwa debiutującej Lucíi-Asué Mbomío - opowieść o tożsamości, więzach rodzinnych i walce z rasizmem.
Netflix ma ponad 207 mln subskrybentów
Na koniec marca tego roku Netflix miał 207,64 mln płacących użytkowników, wobec 182,86 mln rok wcześniej i 203,66 mln na koniec grudnia ub.r. W zeszłym kwartale liczba subskrybentów zwiększyła się o 3,98 mln, dużo mniej od prognozowanego przez firmę wzrostu o 6 mln.
Wpływy Netflixa w pierwszym kwartale tego roku wyniosły 7,16 mld dolarów, po wzroście o 24 proc. rok do roku. Zysk operacyjny poszedł w górę z 958 mln do 1,96 mld dolarów, marża operacyjna - z 16,6 do 27,4 proc., a zysk netto - z 709 mln do 1,71 mld dolarów. Każdy z tych wskaźników osiągnął rekordową wartość.
Dołącz do dyskusji: Netflix zainwestuje 300 milionów dolarów w Meksyku