Netflix ogłasza datę startu pakietów z reklamami
Po miesiącach zapowiedzi Netflix ogłosił, że listopadzie wprowadzi w 12 krajach pakiety z reklamami. Nowa oferta na razie nie objęła Polski.
Na początek abonament reklamowy Netfliksa pojawi się w 12 krajach - są to Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Japonia Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.
Reklamy w Netflix - ceny pakietów
W Wielkiej Brytanii podstawowy pakiet reklamowy będzie kosztował 4,99 funtów (27,73 zł). W Stanach Zjednoczonych cena zaś wyniesie 6,99 dolarów (34,33 zł). We Francji cenę pakietu z reklamami ustalono na 5,99 euro (28,70 zł).
Enjoy your Netflix experience exactly as it is today? Great! Nothing about the way you watch Netflix is going to change.
— Netflix UK & Ireland (@NetflixUK) October 13, 2022
From November, Netflix will also be available from £4.99 in the UK. Basic with Ads, Netflix’s new lower priced ad-supported plan. A plan for every fan!
Pierwsi z nowych abonamentów będą mogli skorzystać Amerykanie - już od 3 listopada. W Wielkiej Brytanii oferta zacznie obowiązywać 6 listopada.
W porównaniu z obecnie obowiązującymi pakietami, wersja Netfliksa z reklamami będzie miała ograniczoną bibliotekę tytułów. Jakość odtwarzania wideo wyniesie 720p, średni czas trwania reklam ma wynieść od 4 do 5 minut na godzinę.
Reklamy będą miały długość 15 lub 30 sekund, będą pokazywane widzom przed oraz w trakcie programów i filmów.
Enjoy your Netflix experience exactly as it is today? Great! Nothing about the way you watch Netflix is going to change.
— Netflix (@netflix) October 13, 2022
From November, Netflix will be available from $6.99 a month. Basic with Ads, Netflix’s new lower priced ad-supported plan. https://t.co/OjRfIkbXWs
Od pierwszego kwartału 2023 roku ruch reklamowy i widoczność reklam na Netfliksie będzie rejestrowany przez dwie firmy - DoubleVerify i Integral Ad Science. Ponadto w USA Netflix będzie używał pomiaru Nielsena Digital Ad Ratings (DAR).
Kiedy reklamy w Netflix w Polsce?
Partnerem technologicznym Netfliksa przy wprowadzaniu reklam jest Microsoft.
Plany wprowadzania reklam Netfliksa przyspieszyły po zapowiedzi konkurencyjnej platformy Disney+, która wdroży abonamenty reklamowe w grudniu.
Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby reklamodawcy płacili oni 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów. To znacznie wyższa cena niż w przypadku innych serwisów streamingowych, które już oferują reklamy.
Nie wiadomo kiedy oferta pojawi się na polskim rynku. - Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte - poinformowało nas kilka dni temu biuro prasowe Netfiksa w Polsce, które zapytaliśmy o zespół do obsługi reklamowej.
Netflix ma na świecie 220,67 mln subskrybentów. Z danych Mediapanelu wynika, że wrześniu br. jego stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników. To 41,13 proc. wszystkich internautów z kraju. Każdy subskrybent spędził przy treściach platformy średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Dołącz do dyskusji: Netflix ogłasza datę startu pakietów z reklamami