Pod koniec stycznia na Netfliksie najchętniej oglądaliśmy filmy
W ostatnim tygodniu stycznia, na Netfliksie największym powodzeniem cieszyły się filmy, tj. „My i wy” oraz „Na Zachodzie bez zmian”.
Filmy anglojęzyczne
Współczesna komedia romantyczna z gwiazdorską obsadą „My i wy”, której scenariusz napisali Kenya Barris i Jonah Hill, zadebiutowała na liście filmów anglojęzycznych z 55,65 mln godzin oglądania, rozśmieszając widzów do łez i inspirując do rozmów o relacjach rodzinnych i konfliktach kulturowych.
Kryminał „Glass Onion: Film z serii »Na noże«”, film familijny „Zaginiony pies”, thriller „Bielmo” i inspirująca historia „Matylda: Musical” powróciły na listę filmów anglojęzycznych. Na liście zadebiutowała opowieść o miłości „Devotion” z 5,9 mln godzin oglądania.
Norweski dramat militarny „Narwik” na podstawie prawdziwej historii odnotował 37,98 mln godzin oglądania na liście filmów nieanglojęzycznych. Po dziewięciu nominacjach do Oscara, w tym w kategorii najlepszego filmu, „Na Zachodzie bez zmian” odnotował w poprzednim tygodniu ponad 190-procentowy wzrost oglądalności. Niemiecki dramat, który uzyskał w serwisie Rotten Tomatoes ocenę „Certified Fresh” równą 92% i odnotował 8,17 mln godzin oglądania, trafił na listy Top 10 w 33 krajach.
Na liście utrzymały się południowokoreański thriller science fiction „JUNG_E”, indyjski przygodowy film akcji „Misja Majnu”, norweski „Troll” i włoski film „Nazywam się Vendetta”. Włoska komedia „Rodzina nie ma ceny” zadebiutowała na liście z 6,34 mln godzin oglądania.
Seriale anglojęzyczne
Sezon drugi serialu „Ginny i Georgia” utrzymał swoją pozycję na liście seriali anglojęzycznych z 55,61 mln godzin oglądania. Serial ma już na koncie 486,2 mln godzin oglądania łącznie. Obejrzało go prawie 53 mln gospodarstw domowych (486,2 mln godzin oglądania podzielone przez 9 godzin).
Na liście seriali anglojęzycznych nadal królowały popularne tytuły. Powróciły seriale „Wednesday” (35,86 mln godzin oglądania i drugie miejsce), sezon pierwszy „Ginny i Georgia” (31,14 mln godzin oglądania), „Różowe lata 90.” (26,25 mln godzin oglądania), sezon drugi serialu „Wikingowie: Walhalla” (25,12 mln godzin oglądania) i „Kalejdoskop” (12,11 mln godzin oglądania).
Wśród nowości znalazły się serial przygodowy o zjawiskach nadprzyrodzonych „Lockwood i spółka”, w którym główne role zagrali Ruby Stokes, Cameron Chapman i Ali-Hadji Heshmati (25,12 mln godzin oglądania), pełen blichtru serial „Imperium przepychu: Nowy Jork” (14,28 mln godzin oglądania) i sezon drugi konkursu dla cukierników „Słodka brygada” z Christiną Tosi (13,04 mln godzin oglądania).
Seriale nieanglojęzyczne
Sezon trzeci meksykańskiego dramatu „Królowa Południa” nadal przyciągał widzów przed ekrany, odnotowując dodatkowe 37,47 mln oglądania na liście seriali nieanglojęzycznych.
Turecki dramat fantasy „Shahmaran” zajął drugie miejsce na liście seriali nieanglojęzycznych i trafił na listy Top 10 w ponad 50 krajach. Koreańskie seriale „Chwała” i „Alchemia dusz” (część druga) nadal przyciągały widzów przed ekrany. Wśród nowych tytułów znalazły się hiszpański kryminał „Śnieżna dziewczyna”, sezon drugi japońskiego anime „Record of Ragnarok”, brazylijski dramat „Wieczna noc” i koreański reality show „Silni i sprawni: Starcie stu”.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netflixa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Pod koniec stycznia na Netfliksie najchętniej oglądaliśmy filmy