Netflix i Amazon inwestują w programy telewizyjne więcej niż CBS, HBO i Turner
W zeszłym roku internetowe serwisy Netflix i Amazon zainwestowały więcej pieniędzy w produkcję programów niż tacy nadawcy jak CBS, HBO czy Turner - wynika z danych IHS Markit.
W latach 2013-2015 Netflix i Amazon ponad dwukrotnie zwiększyły swoje nakłady na programy - odpowiednio z 2,38 miliarda dolarów do 4,91 miliarda dolarów oraz z 1,22 miliarda dolarów do 2,67 miliarda dolarów. Więcej w tym zakresie inwestują tylko tacy giganci jak Disney (11,84 mld USD) i NBC (10,27 mld USD).
Wydatki na własne programy zwiększają także inne internetowe platformy, jak Hulu w USA czy Youku Toudu, iQifyi i Tencent w USA.
Ponadto IHS Markit szacuje, że w 2015 r. za 1/3 nakładów na programy telewizyjne odpowiadały USA, co przekłada się na 43 miliardy dolarów. Następna pod tym względem jest Europa Zachodnia (38,6 mld USD), w której największe rynki to Wielka Brytania (10,7 mld USD), Niemcy (7,3 mld USD), Francja (6,6 mld USD) i Włochy (4,6 mld USD).
Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku najwięcej wydaje się w Japonii (9,8 mld USD), Chinach (8,4 mld USD), Korei Płd. (2,6 mld USD) oraz Indiach i Australii (po 2,4 mld USD), a w Ameryce Łacińskiej - w Meksyku (1,5 mld USD) i Brazylii (1,4 mld USD).
Netflix jest największą na świecie siecią telewizji internetowej posiadającą ponad 83 mln użytkowników z ponad 190 krajów, korzystających codziennie z ponad 125 mln godzin programów telewizyjnych i filmów, w tym seriali, filmów dokumentalnych i własnych fabularnych produkcji.
W II kwartale br. przychody Netflixa przekroczyły 1,9 miliarda dolarów, a zysk sięgnął 41 milionów.
Dołącz do dyskusji: Netflix i Amazon inwestują w programy telewizyjne więcej niż CBS, HBO i Turner