Netflix wprowadza blokadę współdzielenia kont na całym świecie. „Squid Games”, „Wednesday” i „Czerwona nota” hitami wszech czasów
W drugim kwartale liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Przychody Netfliksa w zeszłym kwartale okazały się niższe od średniej prognoz analityków zebranych przez Refinitiv (8,3 mld dolarów) i prognoz samej platformy sprzed trzech miesięcy (2,4 mld dolarów).
Natomiast rentowność przebiła oczekiwania: na poziomie operacyjnym zysk sięgnął 1,83 mld dolarów, a marża 22,3 proc. (Netflix kwartał temu spodziewał się 1,71 mld dol. i 21 proc.), a zysk netto - 1,49 mld dolarów (prognoza firmy sprzed kwartału to 1,31 mld). W przeliczeniu na akcję zysk netto wyniósł 2,39 dolarów, podczas gdy analitycy ankietowani przez Revenue prognozowali średnio 2,86 dolarów.
Netflix liczy, że w trzecim kwartale jego przychody zwiększą się rok do roku o 7,5 proc. do 8,52 mld dolarów (byłaby to najwyższa dynamika proc. od drugiego kwartału ub.r.), marża operacyjna wzrośnie z 19,3 do 22,2 proc., a zysk netto - z 1,4 do 1,58 mld dolarów.
W zeszłym kwartale liczba subskrybentów Netfliksa wzrosła we wszystkich regionach działalności. W USA i Kanadzie zwiększyła się o 1,17 mln do 75,57 mln, w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie - o 2,43 mln do 79,81 mln, a Ameryce Południowej i Środkowej - o 1,22 mln do 42,27 mln, a w Azji i regionie Pacyfiku - o 1,07 mln do 40,55 mln.
Średni przychód na klienta wzrósł tylko w USA i Kanadzie (minimalnie: z 15,95 do 16 dolarów). W Ameryce Południowej i Środkowej wzrost o 8 proc. nastąpił w walutach lokalnych, natomiast w przeliczeniu na dolara nastąpił spadek z 8,67 do 8,58 dolarów. Natomiast w Azji i regionie Pacyfiku ten wskaźnik zmalał aż o 13 proc. - z 8,83 do 7,66 dolarów (a o 7 proc. bez uwzględnienia zmian kursów walutowych).
Na przełomie maja i czerwca Netflix w 103 państwach, na czele z USA, wprowadził dodatkową opłatę za udostępnianie konta osobie spoza gospodarstwa domowego, wcześniej testowo wdrożoną w kilku krajach. W Polsce opłata wynosi 9,99 zł miesięcznie.
- Skala usuwania kont była niska. I chociaż wciąż jesteśmy na wczesnym etapie monetyzacji, obserwujemy zdrową konwersję gospodarstw domowych „pożyczających” czyjeś konta na własne, pełnopłatne subskrypcje, a także na korzystanie z opcji opłaty za udostępnianie konta - stwierdził koncern w komunikacie.
W komunikacie z wynikami Netflix zapowiedział, że blokada udostępniania konta osobom spoza swojego gospodarstwa domowego została w środę wprowadzona na prawie wszystkich pozostałych rynkach działania platformy, m.in. w Indiach, Indonezji, Kenii i Chorwacji. Tam jednak subskrybenci nie będą mogli dopłacać, żeby dalej udostępniać konta. W konsekwencji użytkownicy korzystający dotychczas czyichś kont, żeby pozostać na platformie, będą musieli wykupić własną subskrypcję.
Koncern uzasadnia, że na wielu z tych rynkach w ostatnim okresie obniżył ceny, ponadto zasięg platformy jest tam nadal stosunkowo niski.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaraz po ogłoszeniu wyników z drugiego kwartału akcje Netfliksa taniały w handlu posesyjnym o ponad 5 proc. Kurs spółki i tak jest najwyżej od początku ub.r., od stycznia br. urósł o 62 proc.
Netflix: „Squid Games”, „Wednesday” i „Czerwona nota” hitami wszech czasów
W zeszłym kwartale kilka nowych filmów na Netfliksie przekroczyło pułap 100 mln godzin, prze które oglądali je subskrybenci. „Zabójcze wesele. Murder Mystery 2” w ciągu trzech miesięcy zanotowało 114,3 mln godzin, „Matkę” od premiery w połowie maja oglądano przez 131,6 mln godzin, a „Extraction 2” przez 31 dni osiągnął 116,7 mln.
Jeśli chodzi o seriale, platforma w komunikacie pochwaliła się wynikami „Królowej Charlotty”: 79,6 mln godzin. Podkreśliła, że w związku z premierami kolejnych sezonów do czołówki najchętniej oglądanych wracały wcześniejsze serie niektórych seriali, m.in. „Jeszcze nigdy…” i „Wiedźmina”.
W rankingu wszech czasów Netfliksa wśród seriali na czele jest pierwszy sezon „Squid Games” z 265,3 mln odtworzeń i 2,2 mld godzin oglądania. Wyprzedza „Wednesday” (252,1 mln odtworzeń) i czwarty sezon „Stranger Things” (140,7 mln).
Wśród filmów żaden nie osiągnął 500 mln godzin oglądania. Najbliżej jest „Czerwona nota” (454,2 mln godzin, 230,9 mln odtworzeń), a drugą pozycję zajmuje „Nie patrz w górę” (171,4 mln odtworzeń, 408,6 mln godzin oglądania).
Dołącz do dyskusji: Netflix wprowadza blokadę współdzielenia kont na całym świecie. „Squid Games”, „Wednesday” i „Czerwona nota” hitami wszech czasów
Kompletnie nie wierzę w te wyniki, to odpowiedź na konkurencję i afery ze współdzieleniem :)