Netflix zamawia anime oparte na „Skull Island” i „Tomb Raider”
Netflix zamówił dwie serie anime oparte na popularnym filmie fantasy z 2017 r. „Kong: Skull Island” oraz kolekcji gier komputerowych „Tomb Raider”.
Animowane przygody rozbitków z Wyspy Czaszki
Animowany serial przygodowy „Skull Island”, zapowiadany jest jako nowy rozdział w serii Legendary „Monsterverse”. Animacja opowiada o przygodach rozbitków, desperacko próbujących uciec z tytułowej Wyspy Czaszki, która stała się siedzibą prehistorycznych potworów, w tym Konga.
Producentami wykonawczymi nowej animacji są: Brian Duffield (który podjął sie również napisania scenariusza) oraz Jacob Robinson z firmy Tractor Pants. Serial zostanie wyprodukowany przez Powerhouse Animation, która ma na koncie takie tytuły jak „Castlevania” z 2017 r. czy ubiegłoroczną produkcję „Blood of Zeus”.
„Tomb Raider” ćwierć wieku po debiucie
„Tomb Raider” będzie z kolei odrębną historią, nie nawiązującą do popularnych ekranizacji z Alicią Vikander w roli Lary Croft, ale opartą na serii gier wideo. Firma Square Enix ogłosiła nową produkcję anime w ćwierćwiecze debiutu pierwszej gry ze słynną archeolog. Lara Croft, dała się poznać graczom po raz pierwszy w październiku 1996 roku.
Producentami wykonawczymi nowej serii są: Tasha Huo („Wiedźmin: Krwawe pochodzenie”, „Red Sonja”), również autorka scenariusza; Dmitri M Johnson („Sonic the Hedgehog”) z dj2 Entertainment, Stephan Bugaj i Howard Bliss z Tractor Pants.
Biorąc jednak pod uwagę że produkcja znajduje się dopiero w początkowej fazie, nie wiadomo, kiedy trafi na platformę.
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix zamawia anime oparte na „Skull Island” i „Tomb Raider”