„National Geographic” na czele. „Voyage” o 41 proc. w dół (dane pism podróżniczych za I kwartał)
W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I kwartale 2015 roku wyniosła 34 218 egz. Była ona o 17,76 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,90 proc. i uplasował się na poziomie 21 981 egz.
Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W I kwartale br. sprzedawał się on w liczbie 9 091 egz., po spadku w skali roku o 2,85 proc.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 40,58 proc. i wyniosła 5 647 egz.
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
54 633 |
34 346 |
34 218 |
65 507 |
42 026 |
41 608 |
NG Traveler |
35 065 |
22 031 |
21 981 |
44 057 |
25 350 |
24 950 |
Podróże |
22 892 |
10 400 |
9 091 |
22 403 |
10 677 |
9 358 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
23 000 |
8 485 |
5 647 |
30 000 |
13 369 |
9 503 |
W marcu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszył się o 28 proc. do 32 049 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (20 710 egz., w dół o 14,43 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 905 egz.; wzrost o 11,90 proc. - jedyny w rankingu).
ZKDP |
marzec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
48 000 |
32 396 |
32 049 |
70 000 |
44 529 |
44 511 |
NG Traveler |
34 495 |
20 860 |
20 710 |
42 720 |
24 203 |
24 203 |
Podróże |
23 000 |
11 330 |
9 905 |
22 200 |
10 222 |
8 852 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
21 000 |
6 729 |
5 729 |
30 000 |
11 658 |
7 688 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele. „Voyage” o 41 proc. w dół (dane pism podróżniczych za I kwartał)