„National Geographic” na czele. Tylko „NG Traveler” ze wzrostem sprzedaży wśród pism podróżniczych
W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „NG Traveler”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w maju 2015 roku wyniosła 32 553 egz. Była ona o 17,01 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 6,07 proc. i uplasował się na poziomie 23 172 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W maju br. sprzedał się on w liczbie 8 216 egz., po spadku w skali roku o 3,51 proc.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 34,33 proc. i wyniosła 6 166 egz.
ZKDP |
maj |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
47 066 |
32 949 |
32 553 |
62 000 |
39 241 |
39 223 |
NG Traveler |
33 000 |
23 172 |
23 172 |
42 700 |
21 956 |
21 846 |
Podróże |
22 500 |
9 503 |
8 216 |
22 400 |
9 875 |
8 515 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
21 000 |
7 166 |
6 166 |
27 000 |
13 140 |
9 390 |
W maju 2015 roku w porównaniu do kwietnia 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 16,78 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Voyage”. Zaś najwięcej straciły tutaj „Podróże” - było to 31,80 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
47 066 |
32 949 |
32 553 |
45 800 |
32 982 |
32 631 |
NG Traveler |
33 000 |
23 172 |
23 172 |
33 800 |
21 820 |
21 820 |
Podróże |
22 500 |
9 503 |
8 216 |
22 500 |
13 342 |
12 047 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
21 000 |
7 166 |
6 166 |
21 000 |
6 280 |
5 280 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele. Tylko „NG Traveler” ze wzrostem sprzedaży wśród pism podróżniczych