Jeśli Polacy zagrają w finale mundialu w Rosji, TVP będzie sprzedawać spoty po 500 tys. zł
Od połowy kwietnia Biuro Reklamy TVP rozpocznie sprzedaż czasu reklamowego przy transmisjach meczów z mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji. Ceny reklam przy spotkaniach z udziałem polskiej reprezentacji w fazie grupowej wynoszą od 95 do 395 tys. zł. Jeżeli Polacy dojdą do finału - cena za 30 sek. spot wzrośnie do 498,6 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP sprzedaż reklam i pakietów sponsorskich rozpoczęło 7 marca, ale obecnie mają do niej prawo jedynie oficjalni sponsorzy mundialu. W najbliższy poniedziałek pozostali reklamodawcy będą mogli rozpocząć zakup pakietów sponsorskich. Z kolei sprzedaż czasu antenowego dla wszystkich zainteresowanych rozpocznie się 16 kwietnia.
W fazie grupowej przy meczach z udziałem Polaków (19, 24 i 28 czerwca) koszt spotu o długości 30 sekund wynosi od 95 tys. zł do 395 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.).
Najwięcej kosztuje reklama przy spotkaniu Polski z Kolumbią, 24 czerwca - ceny wynoszą od 103,5 do 395 tys. zł.
Przy meczu Polaków z Senegalczykami (19 czerwca) reklamodawcy zapłacą od 115,5 do 307 tys. zł, a przy meczu Polska - Japonia (28 czerwca): od 95 do 271,5 tys. zł.
Na ponad 100 tys. zł wyceniono spoty przy spotkaniach kilku innych reprezentacji piłkarskich: Portugalia-Hiszpania (15 czerwca) - 108,4 tys. zł, Argentyna-Chorwacja (21 czerwca) i Niemcy-Szwecja (23 czerwca) - po 106,2 tys. zł, Brazylia-Szwajcaria (17 czerwca) - 103,5 tys. zł.
Jeżeli polscy piłkarze wyjdą z fazy grupowej, ceny reklam znacznie wzrosną. Za spoty przy transmisjach z 1/8 finału z udziałem Polski trzeba będzie zapłacić od 107,1 do 428 tys. zł. Emisja reklamy w ćwierćfinale z Polakami to wydatek rzędu od 113,2 do 461,3 tys. zł, a jeśli trafią do półfinału - ceny wzrosną do przedziału: 125,4 - 498,6 tys. zł. Takie same stawki będą obowiązywać, gdy polski zespół zagra w finale.
Zdecydowanie taniej będzie, jeżeli polska reprezentacja piłkarska nie wyjdzie z fazy grupowej. Najdroższa reklama w ćwierćfinale kosztować będzie 111,6 tys. zł, w półfinale – 191,9 tys. zł a w finale – do 188,8 tys. zł
BR TVP przygotowało też specjalne pakiety sponsorskie. Oto oferta obejmująca TVP1 i TVP2:
Sponsoring fazy grupowej i pucharowej (14 czerwca-15 lipca): 64 spotkania, łącznie 640 wskazań sponsorskich – 6 048 446 zł;
sponsoring fazy grupowej (14-28 czerwca): 48 spotkań, łącznie 480 wskazań sponsorskich, 4 023 269 zł;
sponsoring fazy pucharowej (29 czerwca – 15 lipca): 16 spotkań, 160 wskazań sponsorskich, 2 025 177 zł
sponsoring pakietu (19-28 czerwca): 3 mecze reprezentacji Polski w fazie grupowej, 30 wskazań sponsorskich, 1 192 210 zł.
Telewizja Polska będzie transmitowała na żywo wszystkie 64 mecze w TVP1, TVP2, TVP Sport, na sport.tvp.pl oraz w aplikacji mobilnej. Mundial rozpoczyna się 14 czerwca i potrwa do 15 lipca.
Podczas Mistrzostw Europy 2012 za półminutową reklamę trzeba było zapłacić do 390 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Jeśli Polacy zagrają w finale mundialu w Rosji, TVP będzie sprzedawać spoty po 500 tys. zł