Kobiecy komentarz do finału mundialu. To część akcji społecznej „#OddajmyJejGłos”
Onet we współpracy z agencją K2 Create i Amnesty International Polska przeprowadził akcję społeczną, której celem było przypomnienie o bardzo złej sytuacji kobiet w Katarze. Równolegle z tym, co działo się na boiskach podczas mundialu, organizatorzy akcji chcieli zwrócić uwagę na prawa kobiet w tym kraju.
- Mundial to wydarzenie, które skupia bardzo duże zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników w Polsce. Dziś w mediach o prawach kobiet należy rozmawiać w każdym możliwym kontekście. Dla Onetu wydarzenie sportowe jest idealnym pretekstem by zrobić dziennikarski „zoom” na skompilowaną sytuację kobiet w krajach arabskich – mówi Dominika Olszyna-Kniaź, redaktorka naczelna serwisów lifestylowych Onetu.
Podczas niedzielnego meczu finałowego Mistrzostw Świata w Katarze na Onet.pl został opublikowany pierwszy kobiecy komentarz sportowy - minuta po minucie relacjonowano nie to, co działo się na boisku, ale to co działo się poza nim. Opisywał jak traktowane są kobiety w Katarze i jak w wielu aspektach życia ich prawa są ograniczone.
- Islamski Katar uchodzi za kraj najmniej opresyjny wobec kobiet. Kobiety w Katarze mają teoretycznie więcej praw niż w sąsiednich państwach. Pozornie, bo jeśli spojrzymy na najnowsze dane Global Gender Gap Indeks mierzące kwestie równouprawnienia, to okaże się, że kraj ten zajmuje w światowym rankingu 137. miejsce. Nie jest więc tak optymistycznie, jakby niektórzy chcieli. Katarskie kobiety są w swoim kraju traktowane jak obywatelki drugiej kategorii. W zasadzie są własnością mężczyzn: ojców, mężów, braci, wujów i innych męskich członków rodziny. Widać to w każdym obszarze życia społecznego, od kwestii dotyczących tak fundamentalnych spraw, jak zawarcie małżeństwa, przez podjęcie pracy, po wyjazd za granicę czy przyszłość własnych dzieci, gdyż nie są ich prawnymi opiekunami. Jeśli umiera ojciec dziecka, a w rodzinie nie ma męskiego krewnego, który mógłby pełnić funkcję opiekuna, rolę tę przejmuje państwo – mówi Anna Błaszczak - Banasiak, dyrektorka Amnesty International w Polsce.
- Te mistrzostwa w piłce są specyficzne, bo powiedzieć "wyjątkowe" byłoby nie na miejscu. Poza oczywistym faktem, że takie wydarzenie to święto dla wszystkich kibiców, to zorganizowane w kraju, w którym tak otwarcie są łamane prawa kobiet, nie pozwala skupić się jedynie na sporcie. Dlatego razem z Onetem organizujemy akcję, która podczas kulminacyjnego momentu tego niewątpliwie męskiego święta zwraca uwagę na prawa katarskich kobiet – mówi Magdalena Banasik, Head of Creatives w agencji K2 Create
Promocja akcji #OddajemyJejGłos była prowadzona szeroko w mediach internetowych oraz społecznościowych – własnych i zewnętrznych (internet). Włączyli się w nią redaktorzy naczelni mediów Ringier Axel Springer Polska oraz znane osobowości, m.in.: Joanna Przetakiewicz, Michał Piróg, Aleksandra Domańska, Lara Gessler, Natalia Kusiak, Katarzyna Sokołowska i Jagna Niedzielska.
Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja K2 Create oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, partnerem merytorycznym akcji jest Amnesty International Polska. Za współpracę z ambasadorami akcji odpowiada agencja 2Koma7.
Równe szanse kobiet i mężczyzn to jeden z priorytetów w działaniach Ringier Axel Springer Polska. Marki takie jak Onet, Forbes Women czy Ofeminin prowadzą działania, których celem jest równość płci – m.in. akcję Równa Firma, Nie czekam 107 lat czy ostatnio Bazę Ekspertek.
W listopadzie br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,41 mln internautów, którzy spędzali tam średnio 50 minut i 19 sekund (dane Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: Kobiecy komentarz do finału mundialu. To część akcji społecznej „#OddajmyJejGłos”