SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Astronomiczne ceny reklam przy mundialu w Katarze. TVP liczy na 30 mln widzów

Jeśli Polska zagra w finale mundialu w Katarze za 30 sekund reklamy przy finałowym meczu trzeba będzie zapłacić niemal 900 tys. zł. Ceny reklam są zdecydowanie wyższe niż przy poprzednim turnieju, który odbył się cztery lata temu w Rosji. W ofercie TVP na mundial po raz pierwszy pojawił się też sponsoring multiscreen. Start sprzedaży oferty dla wszystkich klientów nastąpi 10 lipca.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W tym roku mundial nie odbędzie się latem, ale jesienią, w okresie od 21 listopada do 18 grudnia, gdy w Polsce mamy okres przedświąteczny. - Nigdy tego nie było. To efekt upałów, które latem występują w Katarze - mówił wczoraj na prezentacji dziennikarz sportowy TVP Rafał Patyra.

W imprezie wezmą udział 32 drużyny. Mecze rozgrywane będą o godz. 14.00, 16.00, 18.00 i 20.00 polskiego czasu (w Katarze są dwie godziny do przodu względem Warszawy), przy czym połowa spotkań zostanie pokazana w prime-time.

Wszystkie spotkania transmitować będzie kanał TVP Sport, który imprezą ma żyć od rana do wieczora. Mecze będą równolegle emitowane również w TVP1 lub TVP2 oraz w specjalnie uruchomionym kanale TVP 4K, który trafi na multipleks naziemnej telewizji cyfrowej oraz do operatorów płatnej telewizji. Poza tym zmagania piłkarzy śledzić będzie można w serwisie internetowym TVP Sport, aplikacji mobilnej oraz na aplikacji na telewizory Smart TV.

30 mln widzów mundialu w Katarze?

TVP szacuje, że mundial w Katarze w telewizji dotrze w sumie do 30,1 mln widzów, co da zasięg na poziomie 84,5 proc. populacji. Dla porównania poprzedni mundial, rozgrywany w 2018 w Rosji, dotarł przez anteny telewizyjne TVP 30,7 mln widzów.

Gorzej było w zeszłym roku, gdy Euro 2020 przyciągnęło do TVP „tylko” 26,5 mln widzów. Zdaniem Roberta Kisiela, kierownika zespołu ds. sponsoringu sportowego w biurze reklamy TVP. wynikało to z tego, że tamten turniej był przesunięty o rok, rozgrywany w wielu krajach i odbył się tuż po lockdownie.

TVP nie wątpi, że w przypadku Mistrzostw Świata w Katarze nastąpi wzrost oglądalności wynikający m.in. z emisji meczów, gdy jest zimniej niż latem. - W listopadzie i grudnia ATV (średni czas oglądania - przyp.) jest wyższy. Ranga mundialu jest wyższa niż Euro, żadna imprez nie może dorówna mundialowi - przekonywał Kisiel.

Telewizja Polska reklamy przy meczach będzie sprzedawać z cennika. Przy meczach reprezentacji Polski oraz w fazie pucharowej obowiązywać będą specjalne zasady sprzedaży. TVP będzie prowadzić sprzedaż łączoną, zakładająca emisję spotu reklamowego zarówno w TVP1 lub TVP2 jak i w TVP Sport.

W przypadku meczów Polaków w fazie grupowej ceny półminutowych reklam kształtują się w TVP1 od 230 tys. zł do 591 tys. zł. Najdroższa jest reklama przy meczu Polska-Argentyna, który odbędzie się 30 listopada o godz. 20.00. Za 30-sekundowy spot po pierwszej połowie meczu w TVP1 trzeba zapłacić 591,6 tys. zł, w TVP Sport - 18,1 tys. zł, co daje w sumie 609,7 tys. zł. Dodatkowo czas reklamowy przy tym spotkaniu w TVP 4K kosztuje 10,6 tys. zł za 30 sekund.

Tegoroczny mundial jest zdecydowanie droższy pod względem cen reklam od poprzedniego. W czasie turnieju Rosji w 2018 r. najwięcej za pół minuty reklamy trzeba było zapłacić przy meczu Polaków z Kolumbią - w TVP1 było to 395 tys. zł. (nie było wtedy sprzedaży łączonej z TVP Sport). Teraz w samej Jedynce maksymalna cena przy najwyżej wycenianym spotkaniu reprezentacji Polski jest niemal o 200 tys. zł wyższa.

Jeśli Polska awansuje do finału tegorocznego mundialu, 30-sekundowy spot przy tym meczu kosztować będzie w TVP1 773,6 tys. zł, a w TVP Sport 104,1 tys. zł, czyli w sumie 877,7 tys. zł. Dodatkowo za 30 sekund reklamy w TVP 4K trzeba będzie zapłacić 14,7 tys. zł. Tymczasem cztery lata temu pół minutowy spot przy hipotetycznym finale z udziałem Polski w TVP1 kosztował maksymalnie 498,6 tys. zł. Oczywiście Polacy nie zagrali w finale, nasza drużyna odpadła z turnieju na etapie fazy grupowej.

TVP zaoferuje upusty cenowe - w przypadku meczów reprezentacji Polski i meczów fazy pucharowej obowiązywać będzie standardowy cennikowy rabat oraz specjalny rabat w wysokości od 5 do 30 proc., zależny od progu wydatków na reklamą przy mundialu. W przypadku meczy frazy grupowej reklamy będą sprzedawane według warunków obowiązujących dla klientów w tym roku.

Nowością w ofercie TVP na MŚ w piłce nożnej jest sponsoring multiscreen. Zakłada on emisję billboardów sponsorskich zarówno w telewizji, jak i online (na stronie tvpsport.pl i aplikacji TVP Sport).

TVP z szeroką ofertą dla sponsorów mundialu

Za pakiet sponsorski obejmujący mecze na żywo w telewizji oraz w internecie, materiały dodatkowe i skróty meczów na YouTube trzeba zapłacić 8,262 mln zł. Z kolei pakiet obejmujący tylko spotkania polskiej reprezentacji, w tym zwiastuny i powtórki meczów kosztuje 1,993 mln zł.

Każda oferta sponsorska zakłada obecność nie tylko przy meczach na żywo, ale też przy szeregu programów dodatkowych. TVP oferuje sponsoring takich formatów jak m.in. „Droga do Kataru” (cykl prezentujący każdą z drużyn mundialu, emitowany już od września), „Mundialowy Wieczór” (zastąpi w czasie turnieju „Sportowy wieczór” w TVP Sport) czy „Dzień na Mundialu”.

Poza standardową reklamą przy transmisjach meczów oraz klasyczną reklamą online, w specjalnej ofercie digitalowej znalazły się też różne formy angażujące widzów. To np. konkursy oraz działania niestandardowe, w tym reklama w telewizji hybrydowej oraz Game Stories Highlights Google OneBox. Każdy z 64 meczów mundialu będzie miał dostępny skrót w Google OneBox, gdzie również pojawi się możliwość ekspozycji marki.

W czwartek ruszyła sprzedaż oferty reklamowej TVP na mundial dla oficjalnych sponsorów FIFA, która potrwa do 10 lipca. Wtedy też sprzedaż zostanie otwarta dla wszystkich klientów.

Dołącz do dyskusji: Astronomiczne ceny reklam przy mundialu w Katarze. TVP liczy na 30 mln widzów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Polska w finale mundialu? W tvp mają wyobraźnię :D
odpowiedź
User
seba
Polska w finale mundialu? W tvp mają wyobraźnię


cennik się układa zawczasu, podniecanie się nim to juz inna sprawa
odpowiedź
User
Kotpirat
Czy w tvp, czy w Polsacie, czy w tvn to i tak nie będę tego oglądał. Nie interesuje mnie to.
odpowiedź