Multimedia stają się „multidostawcą”. Rusza sprzedaż gazu
Spółka Multimedia Polska przekształca się z operatora telekomunikacyjnego w ogólnopolskiego dostawcę usług dla domu i firm, a do jej oferty dołączył właśnie gaz. Zmiany mają zapewnić spółce rozwój mimo nasycenia rynku kablowego.
Gaz to kolejny produkt po internecie LTE, telefonii komórkowej, ubezpieczeniach i energii elektrycznej, który umożliwi rozszerzanie sprzedaży poza własną sieć telekomunikacyjną. Dzięki temu z oferty Multimedia mogą już korzystać mieszkańcy całego kraju, a nie tylko ci będący w zasięgu infrastruktury zbudowanej przez operatora, która pozwala na dostęp do telewizji, internetu i telefonii.
- Jesteśmy pierwszym operatorem kablowym oferującym usługi spoza core biznesu - mówił na konferencji Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.
Multimedia sprzedaż prądu elektrycznego rozpoczęły w 2014 roku. - Z dostępnych danych wynika, że co drugi podmiot zmieniający dostawcę prądu wybiera Multimedia, a w IV kwartale ub.r. nawet do 60 proc. klientów wybierało naszą ofertę - mówił na konferencji Jakub Jacewicz, dyrektor departamentu prądu i gazu w spółce.
Andrzej Rogowski ujawnił, że spółka świadczy około 42 tys. usług spoza głównego biznesu, a większość ich stanowi właśnie energia elektryczna. 70 proc. klientów nowych usług to osoby nie korzystające dotąd z oferty triple play Multimediów.
Operator usługę dostarczenia energii elektrycznej świadczy kupując prąd na rynku hurtowym. Podobnie sytuacja ma wyglądać z gazem. Klient, który zmieni sprzedawcę gazu na Multimedia, zyska 10 proc. oszczędności w stosunku do dotychczasowych opłat oraz trzyletnią ochronę przed podwyżką cen. Będzie miał także możliwość obniżenia stawek w trakcie trwania umowy, gdy cena za gaz w taryfie Multimedia będzie niższa od jego obecnej ceny. Proces zmiany sprzedawcy następuje automatycznie - bez zmiany instalacji, licznika czy przerw w dostawie, a klient nadal otrzymuje jedną fakturę za prąd i gaz.
Rogowski podał, że wszystkie usługi spoza głównego biznesu firmy mają podnieść jej wynik EBITDA o 7 proc. w przyszłych dwóch latach. W tym roku przychody spółki mają zaś wzrosnąć o około 10 proc. W ub.r. wyniosły 709,5 mln zł po wzroście zaledwie o 0,5 proc.
Mimo poszerzania portfolio o usługi realizowane poza własną infrastrukturą, Multimedia cały czas rozbudowują swoją sieć o 18-30 tys. gospodarstw domowych rocznie. Tegoroczne inwestycje spółki (bez wliczenia wydatków na przejęcia, które są nieznane) mają wynieść około 150-160 mln zł.
Na koniec 2015 roku sieć Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 824,1 tys. abonentów.
Dołącz do dyskusji: Multimedia stają się „multidostawcą”. Rusza sprzedaż gazu