MKOL odświeżył logo, ma też nową identyfikację wizualną
Międzynarodowy Komitet Olimpijski zmienił logo i wprowadził nową identyfikację wizualną.
Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) wprowadził nową identyfikację wizualną i zmodyfikował logo. Celem tych zmian jest zwiększenie rozpoznawalności Komitetu, poprawienie spójności oraz ułatwienie komunikacji marki w różnych kanałach.
Komitet informuje, że nowy system wizualny stworzono, by wzmocnić podstawowe wartości marki olimpijskiej, jednocześnie zwiększając spójność, rozpoznawalność i wpływ na wszystkie platformy, komunikację i publikacje MKOl.
- Przez 125 lat Igrzyska Olimpijskie przekazywały przesłanie o inkluzywności, uniwersalności i nadziei. Nadszedł czas, aby połączyć te ponadczasowe wartości w kompleksowej olimpijskiej tożsamości marki – mówi Marie Sallois, brand management director w MKOl.
Symbolem Igrzysk są pierścienie olimpijskie, zaprojektowane przez Pierre’a de Coubertina w 1913 roku.
Logo zmodyfikowano minimalnie, m.in. poprzez dodane obok charakterystycznych dla MKOl obręczy nowej, bezszeryfowej typografii.
W wydanym komunikacie MKOl zaznacza, że nowa identyfikacja jest już wykorzystywana w szerokim zakresie wewnętrznych i zewnętrznych kanałów i projektów MKOl, przy czym platformy cyfrowe, takie jak olympics.com i aplikacja olimpijska, przechodzą obecnie kompletny rebranding, aby dostosować się do zmian i w nowy sposób łączyć się z odbiorcami.
Proces wprowadzenia zmienionej identyfikacji zostanie zakończone przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku. W najbliższych miesiącach zadebiutuje nowy zestaw olimpijskich piktogramów sportowych - ma to być neutralny językowo i neutralny płciowo system ikon dla tożsamości olimpijskiej.
Projekt nowej identyfikacji wizualnej Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego powstał we współpracy kanadyjskiej agencji Hulse & Durell z z zespołem międzynarodowych artystów, typografów i projektantów.
Wdrożenie nowego systemu ma być zakończone do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, które odbędą się w 2024 roku.
Dołącz do dyskusji: MKOL odświeżył logo, ma też nową identyfikację wizualną