Mediahub przejmuje od MediaComu obsługę mediową AkzoNobel
Firma AkzoNobel, producent farb (właściciel m.in. marki Dulux) rozstrzygnęła globalny przetarg na planowanie i zakup mediów internetowych. Do współpracy wybrała agencję Mediahub (Interpublic Group), kończąc tym samym dotychczasową kooperację z agencją MediaCom (GroupM/WPP).
Przetarg na globalną obsługę mediową w zakresie mediów cyfrowych trwał blisko pół roku.
Według agencji badawczej COMvergence, AkzoNobel wydaje rocznie około 30 milionów dolarów na media cyfrowe i kolejne 35 milionów dolarów na media tradycyjne.
Firma zdecydowała się w wyniku przetargu powierzyć planowanie i zakup mediów cyfrowych agencji Mediahub. MediaCom, który wcześniej zajmował się obsługą zarówno mediów cyfrowych, jak i tradycyjnych, będzie nadal zajmował się planowaniem i zakupem mediów offline.
Przetarg koordynowała firma MediaPath.
Wybór Mediahub to element nowej strategii AkzoNobel w zakresie zmiany podejścia do mediów. Strategia danych była kluczowym elementem briefu, a agencja pomoże skonsolidować stos technologiczny międzynarodowej firmy i opracować nowe podejście do mediów cyfrowych.
Dołącz do dyskusji: Mediahub przejmuje od MediaComu obsługę mediową AkzoNobel