MBE przejmuje PrestaShop. Będą kompleksowe usługi dla firm w sieci
Włoski koncern MBE Worldwide uzgodnił przejęcie platformy internetowej PrestaShop. W efekcie fuzji ma powstać zintegrowany model obsługi klienta, umożliwiający rozwój przedsiębiorstw w sieci.
MBE Worldwide to firma z siedzibą we Włoszech, która ma umożliwiać przedsiębiorstwom rozwój ich działalności. Dostarcza platformę gotowych do użytku cyfrowego rozwiązań logistycznych, poligraficznych i marketingowych.
MBE podaje, że w 2020 r. obsłużyło ponad 700 tys. klientów biznesowych na całym świecie za pośrednictwem sieci ponad 2,8 tys. centrów serwisowych w 53 krajach. Wartość sprzedaży w całym systemie w ub.r. przekroczyła miliard dol.
Z kolei PrestaShop umożliwia każdemu właścicielowi sklepu wykorzystanie swojego kanału e-commerce, korzystając z pełni konfigurowalnej platformy, którą można łatwo zaadaptować do wymogów każdego rynku. Według podanych informacji w 2020 r. ponad 300 tys. właścicieli sklepów na platformie PrestaShop wygenerowało ponad 22 mld euro sprzedaży.
Czytaj także: Ponad 80 proc. Polaków kupuje przez internet. Głównie ubrania, obuwie i elektronikę
MBE i PrestaShop razem
Zgodnie z oficjalnymi informacjami zawarto porozumienie, w ramach którego MBE przejmie całość udziałów w PrestaShop. Wartości transakcji nie podano.
Według zapowiedzi obu partnerów ich rozwiązania uzupełnią się wzajemnie w ramach jednego globalnego łańcucha usług dla handlu. W efekcie powstanie w pełni zintegrowany i płynny model obsługi klienta, umożliwiający rozwój przedsiębiorstw.
- PrestaShop i jego ludzie dużo wniosą do MBE – zapowiada w komunikacie Paolo Fiorelli, prezes i dyrektor generalny MBE Worldwide. - Łącząc „atomy i bity” jeszcze bardziej różnicujemy nasze usługi i umacniamy unikalną pozycję na rynku. MBE staje się tym samym jedną z wiodących globalnych platform e-commerce i logistycznych dla firm.
Zarówno MBE, jak i PrestaShop skupiają się segmencie MŚP. Zgodnie z planem połączone siły obu firm stworzą potencjał dalszego rozwoju w strategicznych lokalizacjach. Wspólna baza obejmie ponad 600 tys. klientów w Europie (przede wszystkim we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce) oraz ponad milion na całym świecie.
- Dołączenie do MBE jest szansą dla PrestaShop na przyspieszenie rozwoju przy wsparciu wiodącego gracza w branży. Pozwoli nam to umocnić pozycję lidera w Europie i Ameryce Łacińskiej, zdobyć nowych klientów i zapewnić w pełni zintegrowaną, najlepszą w swojej klasie ofertę. Komplementarność obu rozwiązań pozwoli nam stać się wiodącą globalną platformą handlową dla rozwoju biznesu – wskazuje Alexandre Eruimy, dyrektor zarządzający PrestaShop, który dalej będzie zarządzał zespołem i biznesem marki.
Czytaj także: Grupa CCC chce mieć w 2025 r. min. 60 proc. wpływów z e-commerce, połowa sprzedaży eobuwia w mobile’u
Dołącz do dyskusji: MBE przejmuje PrestaShop. Będą kompleksowe usługi dla firm w sieci