Maciej Radkiewicz nie jest już dyrektorem Biura Reklamy TVP
Maciej Radkiewicz nie zajmuje już stanowiska dyrektora Biura Reklamy Telewizji Polskiej - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Funkcję tę pełnił nieco ponad rok. Pełniącą obowiązki dyrektora biura została Ewelina Czuba.
Maciej Radkiewicz dyrektorem Biura Reklamy TVP został w czerwcu 2016 roku. Zastąpił wówczas Waldemara Gaspera, którego odwołano z tego stanowisko zaledwie po czterech miesiącach pracy.
Centrum prasowe TVP ani biuro jej rzecznika prasowego nie odpowiedziało nam wczoraj, czy Maciej Radkiewicz zrezygnował sam z zajmowanego stanowiska czy też został z niego odwołany i z jakich powodów. Z naszych informacji wynika, że pełniącą obowiązki dyrektora biura została Ewelina Czuba, która jest z nim związana od 2004 roku.
Radkiewicz pracował już wcześniej w Telewizji Polskiej - był szefem zespołu ds. sponsoringu sportowego, a potem zastępcą dyrektora Biura Reklamy ds. współpracy z oddziałami terenowymi TVP. Przez ostatnie trzy miesiące przed ponownym dołączeniem do BR TVP, jako pełniący obowiązki dyrektora Ośrodka Programów Regionalnych odpowiadał za pasmo wspólne TVP3. Wcześniej w Polsat Media był kierownikiem ds. sprzedaży bezpośredniej i regionalnej. Był też szefem reklamy TV Biznes i kierował sprzedażą reklam w Radiu Kolor.
Przypomnijmy, że od czasu odejścia z BR TVP Marcina Gudowicza w lutym 2016 roku, Maciej Radkiewicz był już drugim w ciągu półtora roku szefem Biura Reklamy TVP.
Stanowiska stracili też zastępcy Radkiewicza: Danuta Orzeł, Wojciech Kowalczyk i Krzysztof Wawro.
Wojciech Kowalczyk pracował w TVP od 2016 roku, był wicedyrektorem biura reklamy ds. strategii. Poprzednio pracował w spółce Modern Times Group. Wcześniej przez dziewięć lat pracował w firmie Atmedia, m.in. jako dyrektor marketingu. Był współarchitektem polityki handlowej oraz strategii marketingowej i PR spółki. Jako arbiter zasiada w Komisji Rady Reklamy.
Danuta Orzeł została zastępcą dyrektora ds. handlowych w sierpniu ub.r. Wcześniej pracowała m.in. w Polsacie i TV Puls. W TVP pracowała już w latach 2007-2009.
Krzysztof Wawro do TVP wrócił w kwietniu ub.r na stanowisko zastępcy dyrektor TVP1 ds. finansowych, potem trafił do biura reklamy jako wicedyrektor. W TVP pracował już w latach 2004-2012.
Według badania Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. udział TVP1 w rynku oglądalności wyniósł 10,14 proc. (po spadku o 12,66 proc. w skali roku), TVP2 - 7,84 proc. (7,22 proc. w dół), a TVP Info - 3,52 proc. (po wzroście o 12,46 proc.).
W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 29,38 proc.
Telewizja Polska w raporcie dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że w ub.r. zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku).
Dodajmy, że według Starcomu w ub.r. nakłady reklamowe w telewizji w Polsce wyniosły 4,07 mld zł, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział reklamy tv w całym rynku wzrósł minimalnie, z 49,7 do 49,8 proc. Natomiast firmy Double Check i Kantar Media oszacowały wartość reklamy telewizyjnej w ub.r. na 3,56 mld zł (1,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a jej udział w całym rynku reklamowym - na 51,7 proc.
Dołącz do dyskusji: Maciej Radkiewicz nie jest już dyrektorem Biura Reklamy TVP