839 tys. widzów „Lego Masters 2” w TVN w piątkowe wieczory
Nadawany w piątkowym prime-time drugi sezon „Lego Masters” oglądało średnio 839 tys. widzów. Jest to o 330 tys. widzów mniej niż rok temu kiedy produkcja emitowana była w soboty. Cykl dał TVN ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 15,91 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki reality-show „Lego Masters 2” na antenie TVN oglądać można było w piątki o godz. 20.00, w okresie od 5 listopada do 10 grudnia br. Średnia widownia programu wyniosła 839 tys. osób, co przełożyło się na 6,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,41 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek produkcji z 26 listopada - zgromadził przed telewizorami 935 tys. oglądających.
Dla porównania, pierwszy sezon emitowany rok temu w soboty o 20.00 po śledziło 1,17 mln osób, co przełożyło się na 8,09 proc. udziału w 4+, 12,67 proc. w 16-49 oraz 10,13 proc. w 16-59. „Lego Masters” straciło 330 tys. widzów.
TVN w paśmie nadawania „Lego Masters 2” zajął ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która emitując wtedy gł. „Pogodę”, „Alarm!” i „Ojca Mateusza”, osiągała 14,31 proc. udziału. Drugi był Polsat (filmy fabularne; 9,48 proc.), a trzecia - TVP2 (gł. „Barwy szczęścia” i „You Can Dance - nowa generacja”; 6,53 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 TVN był stacją drugiego wyboru, a w 16-59 - trzeciego.
Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków „Lego Masters 2” wyniosły 15,91 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Lego Masters” to format, który został stworzony w 2017 roku dla brytyjskiego Channel 4, dotychczas powstały lokalne edycje w takich krajach, jak m.in. USA, Australia, Niemcy i Holandia.
Uczestnikami programu są pary złożone z osób dorosłych i dzieci, których zadaniem jest układanie klocków lego. Ich zmagania ocenia jury. Pod koniec każdego odcinka jeden duet będzie zmuszony opuścić program. W finale zmierzą się trzy pary, zwycięscy otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. zł, a także wizytę w Legolandzie oraz tytuł „Mistrza lego”.
Nowym jurorem w drugiej edycji „Lego Masters” był Kamil Bednarek, który w tej roli zastąpił Pawła „Brodatego Geeka” Dudę. Drugim jurorem bez zmian była Aleksandra Mirecka. Show ponownie prowadził Marcin Prokop.
Zwycięzcami Ryszard Bosiak i Łukasz Górecki
Zwycięzcami drugiej edycji „Lego Masters” zostali Ryszard Bosiak i Łukasz Górecki. W finale programu nie wzięła udziału jedna para uczestników Maciej i Kacper Walaszek. Bracia z show zostali wycofani z powodów niezależnych od nich, ale Telewizja TVN rozważa ich przywrócenie przy realizacji ewentualnej trzeciej edycji programu.
Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan z synami w odcinku specjalnym
Tydzień po finale, tj. 17 grudnia o godz. 20.00 TVN pokaże specjalny odcinek „Lego Masters”, w którym udział wezmą gwiazdy. Wśród nich pojawią się Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan, a także jej synowie Tadeusz i Stanisław.
Polską edycję „Lego Masters” produkują wspólnie TVN i Endemol Shine Polska. Projekt powstaje we współpracy z Lego Polska.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,49 proc.
Dołącz do dyskusji: 839 tys. widzów „Lego Masters 2” w TVN w piątkowe wieczory