KRRiT przerwała świąteczną kampanię Allegro za naruszanie uczuć religijnych (spot)
Allegro.pl wycofało ze swojej świątecznej kampanii reklamowej spot radiowy, który zdaniem KRRiT narusza uczucia religijne. W reklamie kobieta na melodię kolędy śpiewa piosenkę zachęcającą do korzystania z tego serwisu.
W rozpoczętej pod koniec listopada świątecznej kampanii reklamowej Allegro.pl wykorzystywany był spot, w którym starsza pani na melodię kolędy "Wśród nocnej ciszy", w zmienionym tekście zachęcając do korzystania z serwisu prezenty.allegro.pl. Reklamę przygotowała agencja reklamowa Brian. - Spot nawiązuje do naszej ubiegłorocznej reklamy, w której ta sama kobieta pytała internautów, czy byli grzeczni - opisuje Patryk Tryzubiak, rzecznik portalu.
Jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji - na podstawie skarg otrzymanych w tej sprawie od słuchaczy - nakazała Allegro wycofanie tego spotu, przesyłając jednocześnie do stacji radiowych objętych kampanią prośbę o wstrzymane jego emisji. "Zgodnie z tradycją polskiej kultury pieśni religijne mają istotne znaczenie i olbrzymi wymiar dla kształtowania zwyczajów rodzinnych i więzi społecznych" - uzasadnia w specjalnym piśmie Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT. Apel o wycofanie tej reklamy skierował również do Allegro komitet "Pro Polonia", określając wykorzystanie w niej kolędy jako profanację.
- Celem tej reklamy nie było szokowanie ani obrażanie uczuć religijnych, tylko wprowadzenie odbiorców w świąteczny klimat - ripostuje Patryk Tryzubiak. Jednak wskutek protestów serwis zdecydował się zrezygnować z tego spotu, zastępując go reklamą wykorzystującą piosenką "Jingle Bells".
Dołącz do dyskusji: KRRiT przerwała świąteczną kampanię Allegro za naruszanie uczuć religijnych (spot)