Škoda sprzedała 495 tys. aut na świecie, miała w I półroczu br. wyższy zysk operacyjny i przychody ze sprzedaży
Przychody ze sprzedaży koncernu samochodowego Škoda Auto (Volkswagen Group) wzrosły w I połowie br. w porównaniu do tego samego okresu roku ub. o 10,8 proc. do 10,154 mld euro, a zysk operacyjny do 824 mln euro (wzrost 0,3 proc.). Firma sprzedała na całym świecie 495 tys. nowych aut (nie wliczając Chin).
Wpływy sprzedażowe Škody wzrosły rok rocznie w I połowie br. o 10,8 proc., do 10,154 mld euro, a zysk operacyjny był wyższy o 0,3 proc. i wyniósł 824 mln euro.
Firma przeznacza kolejne środki na inwestycje. W pierwszym półroczu wyniosły one 369 mln euro, czyli o 33,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Škoda mocno inwestuje w rozwój nowych modeli, akumulatorów i napędów w ramach szeroko zakrojonej ofensywy w zakresie elektromobilności.
- Podsumowanie pierwszego półrocza pokazuje, że Škoda pozostaje na dobrej drodze do realizacji założonych celów i może pochwalić się świetnymi wynikami sprzedażowymi. Nowe modele, kompaktowa Scala i uzupełniający gamę SUV-ów Kamiq, zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów na całym świecie. Spodziewamy się kolejnych pozytywnych impulsów płynących z rynku w reakcji na wprowadzenie odświeżonej rodziny SuperB - komentuje Bernhard Maier, dyrektor generalny Škoda Auto.
Gorsze wyniki w Chinach
Od stycznia do czerwca 2019 roku Škoda dostarczyła 495 tys. samochodów do klientów na całym świecie, nie wliczając rynku chińskiego. Oznacza to wzrost o 1,6 proc.. Całkowite wyniki dostaw do odbiorców na świecie czyli 620 900 pojazdów (-4,9 proc.), są efektem niekorzystnej sytuacji na chińskim rynku motoryzacyjnym.
- Pomimo spadkowych tendencji w branży motoryzacyjnej zdołaliśmy zwiększyć udziały rynkowe w Europie i poza jej granicami osiągając bardzo dobry zysk operacyjny. Nasze aktywne zarządzanie sprzedażą oraz wprowadzenie obszernego programu dalszego wzrostu wydajności przynoszą efekty - wyjaśnia Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu Škoda Auto ds. Finansów i IT.
W maju odbyła się premiera zmodernizowanej rodziny SuperB, w tym pierwszego modelu z napędem hybrydowym typu plug-in SuperB iV oraz prezentacja pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Citigoe iV. Tym samym Škoda rozpoczęła erę elektromobilności. Do 2022 roku producent wprowadzi na rynek 30 nowych modeli, wśród nich ponad dziesięć z napędem elektrycznym.
Dołącz do dyskusji: Škoda sprzedała 495 tys. aut na świecie, miała w I półroczu br. wyższy zysk operacyjny i przychody ze sprzedaży