Škoda nową sub-marką iV wkracza w erę elektromobilności
Koncern Škoda (należy do Volkswagen Group) wprowadził na rynek nową sub-markę iV, którą wkracza w erę elektromobilności. Brand ten ma prezentować całościowe podejście Škody – symbol iV obejmuje bowiem nie tylko samochody elektryczne, ale też wszelkie rozwiązania z zakresu mobilności.
W ramach Škoda iV producent będzie rozwijał własną rodzinę pojazdów elektrycznych oraz specjalny ekosystem dla rozwiązań mobilnych. Zgodnie ze Strategią 2025 Škoda Auto zainwestuje łącznie dwa miliardy euro w rozwój pojazdów elektrycznych i nowych usług mobilnych w ciągu najbliższych pięciu lat. To największy program inwestycyjny w historii producenta.
Nazwa nowej submarki Škody ma symbolizować szereg cech, które wyróżniają modele iV. „i” oznacza innowacje i inteligencję. Firma wkracza w erę elektromobilności, oferując rozwiązania mobilne dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Modele iV mają także inspirować designem. Ponadto każdy model Škoda iV będzie niepowtarzalny dzięki licznym opcjom wersji wyposażenia z możliwością dostosowania ich do indywidualnych potrzeb kierowców. „V” w Škodzie iV oznacza pojazd (ang. vehicle).
Komfortowe ładowanie pojazdu
Škoda nie tylko chce się skoncentrować na modelach z napędem elektrycznym, ale też przyspiesza rozwój całościowego i powiązanego ekosystemu elektromobilności. Obejmie on m.in. ładowarki naścienne, które umożliwią klientom wygodne ładowanie pojazdów w warunkach domowych, a także dostęp do usług z obszaru Connectivity umożliwiających inteligentne wyszukiwanie najbliższych stacji ładowania.
W maju zaprezentowano pierwsze modele z nowej rodziny iV. CITIGOe iV napędzany jest wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW oraz jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh umożliwiający zasięg do 265 km w cyklu WLTP.
Z kolei model SUPERB iV to pierwszy model z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik benzynowy wraz z silnikiem elektrycznym zapewniają łączoną moc 160 kW (218 KM). Dzięki połączeniu obu silników, auto sprawdza się zarówno podczas miejskiej jazdy, jak i w dalekich podróżach, zachowując mobilność przyjazną dla środowiska. Akumulator litowo-jonowyma pojemność 13 kWh, pozwalając na pokonanie do 55 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną w cyklu WLTP.
Škoda zmniejsza emisję CO2
Wkroczenie Škody w erę elektromobilności stanowi kluczowy filar jej strategii zrównoważonego rozwoju GreenFuture. Jednym z podejmowanych działań jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 30 proc. z floty pojazdów Škodyw latach 2015 – 2025. Przejście z napędów konwencjonalnych na napędy elektryczne stanowi podstawową dźwignię tego procesu. Do końca 2022 r. marka będzie miała w swojej ofercie ponad dziesięć częściowo lub w pełni elektrycznych samochodów.
Dołącz do dyskusji: Škoda nową sub-marką iV wkracza w erę elektromobilności