Młodzi nieufni wobec polityków PiS i piosenka „Na lepsze” w spocie Koalicji Obywatelskiej (wideo)
W nowym spocie Koalicji Obywatelskiej zaprezentowano oficjalną piosenkę wyborczą ugrupowania. Klip ma przekonywać, że młode osoby nie wierzą politykom PiS, bo ich zapewnienia nijak mają się do rzeczywistości.
Spot pokazuje, jak młode osoby smutkiem i nieufnością reagują na przemówienia czołowych polityków PiS: Jarosława Kaczyńskiego, Mateusza Morawieckiego, Beaty Szydło, które oglądają na telefonach i komputerach.
Wybrano agresywne wypowiedzi, m.in. słowa Kaczyńskiego o „mordach zdradzieckich” i wypowiedzi Krystyny Pawłowicz, natomiast te dyplomatyczne (np. słowa Morawieckiego: „Wierzymy w ludzi” i „Chcemy, żeby Polska była radosna”) zestawiono z zajściami podczas demonstracji. Widać, jak pełnomocniczka wojewody śląskiego spoliczkowała kobietę protestującą na placu Piłsudskiego, a policjanci wynosili osoby blokujące wyjazd z Sejmu w grudniu 2016 roku, pojawiają się też ujęcia z zajść podczas marszów równości.
Jednocześnie pokazywane są migawki z manifestacji opozycji: marszy organizowanych wspólnie z KOD, protestów nauczycieli i przeciw reformie sądownictwa.
W końcowej części spotu pojawia się Małgorzata Kidawa-Błońska, kandydatka Koalicji Obywatelskiej na premiera. Jest pokazywana podczas spotkań z wyborcami, wypowiada też hasło wyborcze KO: „Jutro może być lepsze”.
W tle spotu słuchać piosenkę, w której refrenie wokalista śpiewa: „Każdy z nas jakiś wybór ma, może coś na lepsze zmienić póki czas. Na lepsze zmień, na lepsze”.
Rzecznik Platformy Obywatelskiej Jan Grabiec poinformował na Twitterze, że jest to oficjalna piosenka wyborcza KO.
To kolejny w ciągu kilku dni spot wyborczy Koalicji Obywatelskiej. W reklamie udostępnionej w piątek rodzina siedząc za stołem, żali się premierowi Mateuszowi Morawieckiemu, że mimo 500+ w czasie rządów PiS pogorszyło się wiele usług świadczonych przez państwo.
W ostatnich tygodniach kampania PO koncentrowała się na Małgorzacie Kidawie-Błońskiej, która na początku września została przez ugrupowanie ogłoszona kandydatką na premiera. W jej reklamach eksponowane jest hasło „Współpraca, a nie kłótnie”.
Poza tym KO zaczęła akcję pod hasłem „#SilniRazem”, w ramach której zachęca zwolenników, żeby pozwalali umieszczać na swoich ogrodzeniach i działkach plakaty kandydatów. Zgodził się na to publicysta „Polityki” i TOK FM Jacek Żakowski - najpierw zadeklarował to na antenie stacji, a potem wspólnie z Aleksandrą Gajewską, kandydatką KO do Sejmu, zawiesił na swoim płocie jej plakat.
Dołącz do dyskusji: Młodzi nieufni wobec polityków PiS i piosenka „Na lepsze” w spocie Koalicji Obywatelskiej (wideo)