Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych
W mediach społecznościowych trwa kampania wyborcza do sejmu i senatu. Od 25 sierpnia do 23 września 2019 roku Koalicja Obywatelska wydała na reklamy polityczne na Facebooku ponad 936 tys. złotych, Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość mniej - z górą 45 tys. Wśród polityków liderem wydatków jest Małgorzata Kidawa-Błońska, która opłaciła reklamy na Facebooku na kwotę przekraczającą 94 tys. złotych.
Tegoroczne wybory do polskiego sejmu i senatu zostały wyznaczone na 13 października. Związana z nimi kampania rozpoczęła się kilka tygodni temu, największe partie zabiegają o poparcie podczas odwiedzin kandydatów w wybranych miejscowościach i wyborczych wieców.
Od kilku lat jednym z najważniejszych kanałów dotarcia do wyborców jest internet, a w nim media społecznościowe. Na platformach takich jak Facebook czy Google można dotrzeć do konkretnych grup Polaków przekonując ich do głosowania na określoną opcję polityczną.
Jednym ze sposobów komunikacji z wyborcami w mediach społecznościowych jest zamieszczanie w nich reklam o treści politycznej. Przy okazji tegorocznego głosowania do Parlamentu Europejskiego największe platformy social media – Facebook i Google zaczęły ujawniać wydatki i stopień zaangażowania poszczególnych komitetów wyborczych i kandydatów związany z tego typu działalnością.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Platforma Obywatelska wydała najwięcej
Okazuje się, że na polskim Facebooku od początku okresu monitorowania wydatków na polityczne reklamy, czyli od marca 2019 r. zamieszczono w sumie 24 744 reklam, których łączna wartość wyniosła ponad 4,748 mln zł.
Z danych udostępnianych przez Facebook wynika, że w okresie od 25 sierpnia do 23 września br. najwięcej na reklamy polityczne wydał komitet KKW Koalicja Obywatelska PO .N iPL Zieloni – łącznie 936 338 zł za 298 reklam.
Z kolei we wspomnianym okresie obejmującym niemal miesiąc Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość przeznaczył na opublikowanie 182 reklam kwotę 45 721 zł.
Spośród polityków liderką pod względem wydatków reklamowych na Facebooku jest Małgorzata Kidawa-Błońska, której 13 materiałów wyborczych w ostatnim miesiącu kosztowało w sumie 94 703 zł.
W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci przewidują, że jesienna kampania w social media będzie ostrzejsza niż poprzednia. Według nich oficjalne reklamy to wierzchołek góry lodowej, będą siatki trolli i podejrzane zabiegi socjotechniczne. Na działania na Facebooku czy w Google partie polityczne mogą wydać w sumie dwukrotnie więcej niż podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Dołącz do dyskusji: Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych
A 2 miliardy złotych rocznie płacone przez PiS w propagandę telewizji publicznej?