Inner Value przy spadku wpływów o 16 proc. potroiła zysk
Agencja komunikacyjna Inner Value, specjalizująca się w relacjach inwestorskich, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 15,7 proc. do 4,51 mln zł. Za to dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. i dużemu wzrostowi wpływów finansowych jej zysk netto poszedł w górę z 53,9 do 231,8 tys. zł.
Przychody sprzedażowe Inner Value zmalały z 5,35 mln zł w 2018 roku do 4,51 mln zł w ub.r. - Ogólna sytuacja finansowa przedsiębiorstwa jest dobra. Firma jednak przewiduje dodatkowe działania promocyjne, co dodatkowo zwiększy liczbę potencjalnych klientów - stwierdzono w sprawozdaniu agencji złożonym w KRS.
Z kolei koszty operacyjne firmy zmniejszyły się z 5,17 do 4,4 mln zł, czyli o 15 proc. Zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które poszły w dół z 4,06 do 3,47 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 708 do 594,7 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły ze 127,4 do 128,8 tys. zł. Na koniec ub.r. agencja zatrudniała siedmiu pracowników etatowych oraz współpracowała z dwoma w ramach umów o dzieło o zleceń, w oparciu o umowy cywilnoprawne byli z nią związani także członkowie zarządu.
Koszty zużycia energii i materiałów spadły ze 183,3 do 145,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 63,9 do 46,2 tys. zł.
Zysk mocno w górę dzięki wpływom finansowym
Inner Value osiągnęła w ub.r. 112 tys. zł zysku sprzedażowego, wobec 174,8 tys. zł rok wcześniej. Natomiast pozostałe wyniki rentowności poprawiły się, przede wszystkim dzięki spadkowi pozostałych kosztów z 83,9 tys. zł do złotówki oraz wzrostowi przychodów finansowych z 8,4 do 179,1 tys. zł.
Zysk operacyjny firmy zwiększył się ze 101,1 do 130,9 tys. zł, zysk brutto - z 86,2 do 285,2 tys. zł, a zysk netto - z 53,9 do 231,8 tys. zł.
100 proc. udziałów agencji Inner Value ma jej prezes Wojciech Iwaniuk. Zeszłoroczny zysk spółki został przeznaczony na kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Inner Value przy spadku wpływów o 16 proc. potroiła zysk