Initiative Media Warszawa: wpływy 9 proc. w górę, 2,5 mln zł zysku
Dom mediowy Initiative Media Warszawa (należący do Grupy Mediabrands) w 2017 roku zanotował jednostkowo 325,42 mln zł wpływów sprzedażowych (po wzroście w skali roku o 8,9 proc.) oraz 2,56 mln zł zysku netto (wobec 51,7 tys. zł straty netto w 2016 roku). Jego spółka zależna Brand Connection (działająca pod marką BNP) przy 8,81 mln zł przychodów miała 1,27 mln zł zysku.
Prawie wszystkie wpływy sprzedażowe Initiative Media Warszawa pochodzą z usług reklamowych. Według udostępnionych właśnie przez KRS sprawozdań finansowych firmy w 2017 roku było to 321,86 mln zł (z czego 142,4 tys. zł z zagranicy). Z kolei sprzedaż usług back office’owych przyniosła spółce 3,36 mln zł wpływów.
W sprawozdaniu podano, że w 2017 roku głównymi klientami Initiative Media Warszawa były Orange Polska, Tesco Polska, Bank Millennium, Tchibo i BMW. Z końcem 2017 roku straciła obsługę Tesco, natomiast od 2018 roku obsługuje też Carlsberg Polska, FFiL Śnieżka i Lego.
Największym z tych reklamodawców jest Orange Polska, z którym Initiative Media Warszawa ma umowę do końca 2020 roku. Dom mediowy zapewnia, że zapewnia mu to stabilność finansową w najbliższych dwóch latach.
Przychody sprzedażowe Initiative Media Warszawa wzrosły z 298,6 mln zł w 2016 roku do 325,42 mln zł, czyli o 8,9 proc. Przy czym wpływy od jednostek zależnych firmy spadły z 6,13 do 5,35 mln zł.
Z kolei koszy operacyjne firmy zwiększyły się z 299,97 do 323,03 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce (poszły w górę z 286,67 do 311,07 mln zł) związane z zakupem powierzchni i czasu reklamowego.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia w 2017 roku wyniosły 8,97 mln zł, wobec 8,59 mln zł rok wcześniej. Zatrudnienie etatowe w całej grupie kapitałowej Initiative Media Warszawa wzrosło z 69 do 72 osób.
BNP z 1,27 mln zł zysku netto, Reprise Media z 769 tys. zł
Do grupy kapitałowej Initiative Media Warszawa należy też 100 proc. udziałów spółki Brand Connection (działającej pod marką BNP), 50 proc. agencji performance marketingowej Reprise Media i 33,3 proc. firmy Magna Global Polska.
Brand Connection w 2017 roku osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych z 5,96 do 8,81 mln zł oraz zysku netto z 697 tys. zł do 1,27 mln zł.
Agencja Reprise Media w 2017 roku miała 29,87 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 28,02 mln zł w 2016 roku) oraz 678,6 tys. zł zysku netto (rok wcześnie wyniósł on 1,18 mln zł).
Natomiast Magna Global Polska w 2017 roku przy 117,6 tys. zł wpływów ze sprzedaży zanotowała 1,3 tys. zł zysku netto, a rok wcześniej przy 140,8 tys. zł wpływów 1,4 tys. zł zysku netto.
Grupa Initiative Media Warszawa w ujęciu skonsolidowanym miała 333,83 mln zł wpływów sprzedażowych i 4,17 mln zł zysku netto, wobec 304,29 mln zł wpływów i 1,23 mln zł zysku netto w 2016 roku.
Grupa Mediabrands w ostatnich latach zacieśniła współpracę swoich domów mediowych Initiative Media Warszawa i UM (wcześniej działającego jako Universal McCann). W maju 2016 roku Marcin Dec, CEO Initiative Media Warszawa, został też szefem UM i całej grupy Mediabrands. Ponadto połączono działy strategii, badań, negocjacji, realizacji kampanii reklamowych oraz back office w Initiative i UM. W połowie ub.r. w obu firmach wprowadzono nową strukturę zespołów współpracujących z klientami.
Jednostkowo zysk brutto Initiative Media Warszawa ze sprzedaży zwiększył się z 15,49 mln zł w 2016 roku do 22,37 mln zł w 2017 roku, a zysk operacyjny - z 10,8 tys. zł do 3,68 mln zł. Jednocześnie koszty ogólnego zarządu poszły w górę z 16,85 mln zł w 2016 roku do 19,98 mln zł w 2017 roku, głównie z powodu wzrostu tego wskaźnika z 2,71 do 6,06 mln zł w jednostkach zależnych firmy.
W konsekwencji Initiative Media Warszawa miał w 2017 roku 2,56 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma zanotowała 51,7 tys. zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: Initiative Media Warszawa: wpływy 9 proc. w górę, 2,5 mln zł zysku