Gdańsk w nowej kampanii społecznej promuje się jako "miasto równości"
1 lutego wystartowała kampania społeczna Miasta Gdańsk, w której miasto promuje idee równych praw i sprzeciwia się hejtowi o podłożu etnicznym, rasowym czy wobec osób LGBT.
Główne założenia rozpoczętej kampanii społecznej to równe prawa oraz sprzeciw wobec mowy nienawiści, hejtu i dyskryminacji. W kampanii będą poruszane takie obszary dyskryminacji jak pochodzenie, płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja psychoseksualna, światopogląd, sytuacja ekonomiczna czy wykształcenie.
fot. Jerzy Pinkas
Susanna Izzetdinova i Paulina Pohl w kampanii społecznej Gdańska
Powstały spoty promocyjne przedstawiające historie osób doświadczających braku tolerancji lub wykluczenia. Pierwszymi bohaterkami spotów Susanna Izzetdinova i Paulina Pohl.
- Nie ma miejsca na żadne „ale” w kwestii elementarnych praw człowieka i obywatela, w kwestii równości i równego traktowania. Ta kampania ma zwrócić uwagę na różne aspekty równości, które dotyczą każdego z nas. Mieszkańcy Gdańska są wrażliwi i rozumieją potrzeby innych, ale z pewnością są także tacy, którzy nigdy nie mieli możliwości uświadomienia sobie, jak to jest, żyć z poczuciem wykluczenia i odrębności. Kampania skierowana jest do wszystkich gdańszczanek i gdańszczan, po to żebyśmy umieli odkryć wrażliwość, zauważyć drugiego człowieka i jego potrzeby - komentuje Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
W mieście pojawią się billboardy i citylighty, a promocyjne spoty trafią do mediów i internetu.
Kampania społeczna jest kolejnym elementem uchwalonego przez Radę Miasta, w 2018 roku, Gdańskiego Modelu Na Rzecz Równego Traktowania.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk w nowej kampanii społecznej promuje się jako "miasto równości"