Zmiany w zespole Rozwoju produktu i IT „Wyborczej”
Z końcem czerwca nastąpiły zmiany w zespole „Gazety Wyborczej” (Agora) odpowiedzialnym za rozwój produktu oraz kwestie IT. Joanna Kozieł objęła stanowisko product and process improvement director i nadal ściśle będzie współpracować z Krzysztofem Madejskim, dyrektorem obszaru IT „Wyborczej”. Z kolei koordynatorem testów w jej zespole został Damian Ostrowski.
Agora podkreśla, że intensywny rozwój cyfrowy „Wyborczej” i Wyborcza.pl jest możliwy m.in. dzięki pracy zespołów odpowiedzialnych za technologię. Z myślą o zwiększeniu ich skuteczności i systematyzacji działań w ostatnich dniach czerwca nastąpiły zmiany w strukturze działu Rozwój produktu i IT.
Joanna Kozieł, dotychczas odpowiedzialna za zarządzanie projektami IT, otrzymała nową rolę - jako product and process improvement director poprowadzi projekty z obszaru rozwoju produktu oraz technologiczne. Podlegać jej będą następujące zespoły: Rozwój produktu i Product Ownerzy, zespoły Scrum Masterów, UX/UI, Rozwoju produktu reklamowego oraz Deweloperów i Testerów.
Dyrektorem obszaru IT „Wyborczej” pozostaje Krzysztof Madejski, który jest jednocześnie ekspertem rozwiązań technologiczno-biznesowych w tym zespole. Ponadto pełni on kluczową rolę w projektach rewitalizacyjnych technologii prowadzonych przez Centralne IT Agory.
Koordynator testów nowym stanowiskiem
Nowym stanowiskiem w zespole „Wyborczej” jest koordynator testów, odpowiedzialny m.in. za testowanie rozwiązań z obszaru subskrypcji. Objął je Damian Ostrowski, pozostając analitykiem biznesowym ds. projekcji przychodów subskrypcyjnych. Po dołączeniu do zespołu Rozwoju produktu i IT będzie raportował do Joanny Kozieł.
Joanna Kozieł pracuje w Agorze od 2008 roku. Od kwietnia 2020 kieruje działem Rozwoju produktu „Gazety Wyborczej” oraz Wyborcza.pl, zarządza kluczowymi produktami i projektami obszaru. Interesuje się nowymi technologiami z zakresu rozwoju mediów. Z sukcesem łączy świat potrzeb biznesowych ze zwiększaniem efektywności przez umiejętne zarządzanie zespołami wytwórczymi. Absolwentka studiów MBA Politechniki Warszawskiej na kierunku Digital Transformation.
Krzysztof Madejski zaczął pracę w Agorze w 1997 roku - początkowo w dziale telekomunikacji, w Gazeta.pl jako szef IT, a następnie jako zastępca dyrektora pionu IT. W 2015 roku dołączył do zespołu „Wyborczej” i Wyborcza.pl. Jeszcze wcześniej pracował w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą na stanowisku pełnomocnika ministra ds. IT. To absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Damian Ostrowski jest związany z Agorą od 2015 roku. Zaczynał pracę w spółce jako stażysta, a następnie młodszy analityk biznesowy. Od 2019 roku jest analitykiem biznesowym w „Wyborczej”. Absolwent Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku Finanse i Rachunkowość.
Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 42 338 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,34 proc. Z kolei Wyborcza.pl zamknęła 2022 rok z liczbą aktywnych subskrypcji powyżej 303,7 tys., co oznacza wzrost o przeszło 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. W ciągu ostatniego kwartału ub.r. liczba subskrybentów zwiększyła się o niemal 10 tys.
W pierwszym kwartale br. grupa Agora przy wzroście wpływów o 16,9 proc. do 295,8 mln zł zwiększyła zysk EBITDA z 17,6 do 35,7 mln zł. Jej wynik netto poprawił się o 68 mln zł, głównie w efekcie przejęcia kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w zespole Rozwoju produktu i IT „Wyborczej”