Maksymilian Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji
Od 1 lipca Maksymilian Salski jako head of subscription będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”. Do jego zadań należeć będzie m.in. wzmacnianie oferty subskrypcyjnej Wyborcza.pl.
Maksymilian Salski był jednym z kierowników zespołu, który budował ofertę subskrypcji Wyborcza.pl od 2016 roku. Ostatnio przez niecałe dwa lata pracował jako head of subscription w newonce.media.
„Powrót Maksa Salskiego do zespołu »Gazety Wyborczej« będzie dla nas dużym wzmocnieniem. Zna on świetnie »Wyborczą« i nasz cyfrowy świat, ale przede wszystkim jest doświadczonym ekspertem w zakresie rozwoju modelu subskrypcyjnego. Liczymy też, że jego perspektywa pozwoli nam przyciągać do Wyborcza.pl jeszcze więcej prenumeratorów spoza grona zainteresowanego ściśle polityką oraz kolejnych młodszych użytkowników” – mówi Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i członek zarządu Agory.
Operacyjnie Maksymilian Salski będzie odpowiadał za cały proces subskrypcyjny w „Wyborczej” oraz za pracę zespołów w tym obszarze: począwszy od akwizycji subskrybentów indywidualnych, przez ich utrzymanie, aż po digitalowy marketing subskrypcyjny. Stanie na czele działu odpowiedzialnego za rozwój subskrypcji Wyborcza.pl, który będzie funkcjonować w strukturze „Wyborczej” samodzielnie, ściśle współpracując m.in. z redakcją, działami IT, analiz i marketingu oraz raportując bezpośrednio do dyrektora wydawniczego dziennika.
„Cieszę się, że wracam do miejsca, w którym zdobyłem lwią część swojej wiedzy o mediach i obszarze subskrypcji. To tutaj dorastałem zawodowo i kompetencyjnie, a wraz ze mną rósł biznes subskrypcyjny Wyborcza.pl, w którym byłem niemal od początku jego powstania” – mówi Maksymilian Salski.
Jego zdaniem Wyborcza.pl, w odróżnieniu od wielu marek medialnych, które próbują sił w biznesie subskrypcyjnym, jest już na zupełnie innym etapie: „To marka, która pewnie stawia na subskrypcje, czyniąc z nich główną gałąź swojego rozwoju. Świadoma zagrożeń, przed którymi stoją współczesne media, szczególnie teraz, szczególnie w Polsce, »Wyborcza« wie, że niezależność, również w rozumieniu finansowym, jest kluczem do realizacji dziennikarskiej misji, a model oparty na subskrypcjach to gwarancja autonomii” - podkreśla.
Salski w Wyborcza.pl od 2016 roku
Maksymilian Salski zaczynał pracę w Wyborcza.pl w 2016 roku w dziale mediów społecznościowych, który szybko stał się częścią zespołu odpowiedzialnego za subskrypcje. Początkowo odpowiadał za strategię pozyskiwania prenumeratorów w organicznych i płatnych kanałach społecznościowych. Od 2018 roku był związany z projektami akwizycyjnymi b2c, obejmującymi wszystkie kanały komunikacji Wyborcza.pl. Wraz z szybkim wzrostem bazy subskrybentów i subskrybentek serwisu przejął odpowiedzialność za ich retencję i utrzymanie. Jako team leader zespołu retencyjnego odpowiadał za pogłębianie zaangażowania użytkowników i użytkowniczek, wprowadzając przy tym m.in. miarę RFV, onboarding i dedykowaną komunikację.
Od października 2021 roku związany był z newonce.media, medium lifestylowo-kulturowym, skierowanym do Generacji Z, gdzie współodpowiadał za wdrożenie modelu subskrypcyjnego. Od lipca 2022 do czerwca 2023 r. w roli Head of Subscription nadzorował cały biznes subskrypcyjny newonce.media.
Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 42 338 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,34 proc. Z kolei Wyborcza.pl zamknęła 2022 rok z liczbą aktywnych subskrypcji powyżej 303,7 tys., co oznacza wzrost o przeszło 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. W ciągu ostatniego kwartału ub.r. liczba subskrybentów zwiększyła się o niemal 10 tys.
W pierwszym kwartale br. grupa Agora przy wzroście wpływów o 16,9 proc. do 295,8 mln zł zwiększyła zysk EBITDA z 17,6 do 35,7 mln zł. Jej wynik netto poprawił się o 68 mln zł, głównie w efekcie przejęcia kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu.
Dołącz do dyskusji: Maksymilian Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji