Europejski rynek e-commerce był wart 363,1 mld euro w 2013 r., Polska na 15. miejscu (infografika)
W 2013 roku wartość europejskiego rynku e-commerce sięgnęła 363,1 miliarda euro, co oznacza wzrost o 16,3 proc. w porównaniu z rokiem 2012 - wynika z danych stowarzyszenia Ecommerce Europe.
Największym europejskim rynkiem e-commerce była w zeszłym roku Wielka Brytania, z obrotami na poziomie 107,1 miliarda euro. Kolejne były Niemcy (63,4 mld euro) i Francja (51,1 mld euro). Te trzy kraje razem wzięte odpowiadały za 61 proc. całego sektora.
Polska znalazła się w tym zestawieniu na 15. pozycji. Łączny przychód ze sprzedaży online sięgnął w naszym kraju 5,2 miliarda euro, w porównaniu do 4,1 miliarda euro w 2012 roku.
Ecommerce Europe prognozuje, że w 2014 roku wartość europejskiego rynku e-commerce wzrośnie do 425,5 miliarda euro, a w roku 2016 sięgnie 625 miliardów euro. W prognozie na bieżący rok dla Polski stowarzyszenie zakłada wzrost do 6,2 miliarda euro.
Dołącz do dyskusji: Europejski rynek e-commerce był wart 363,1 mld euro w 2013 r., Polska na 15. miejscu (infografika)