e-Kiosk z 3,06 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku w drugim kwartale
Kontrolowany przez Gremi Media e-Kiosk w drugim kwartale 2021 roku odnotował zysk oraz zwiększenie przychodów ze sprzedaży.
W drugim kwartale e-Kiosk odnotował zysk na poziomie ponad 1 mln zł (wzrost o 37 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2020 roku). Przychody sprzedażowe spółki wyniosły 3,06 mln zł (wzrost o 9 proc.).
W całym pierwszym półroczu spółka miała 1,96 mln zł zysku netto (wzrost o 28 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2020 roku) oraz 6,13 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 9 proc.).
„Od początku wiedzieliśmy, że rok 2021 będzie sporym wyzwaniem. W ubiegłym roku dynamicznie zareagowaliśmy na zmieniające się otoczenie rynkowe z powodu pandemii i udało nam się skutecznie zagospodarować wzrost zainteresowania treściami cyfrowymi. Nie byliśmy pewni, czy nowo pozyskani czytelnicy z nami zostaną. Wciąż staramy się udoskonalać ofertę i o rezultatach naszej strategii na ten rok będę mógł więcej powiedzieć pod koniec czwartego kwartału. Niemniej na półmetku jestem zadowolony z tego, jak realizujemy założenia” - komentuje cytowany w komunikacie Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk.
W zeszłym kwartale zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 918 tys. zł do 1,21 mln zł, a zysk operacyjny - z 899 tys. zł do 1,18 mln zł.
W całej pierwszej połowie br. spółka osiągnęła wzrost wpływów z 5,68 do 6,18 mln zł, zysku EBITDA z 1,79 do 2,32 mln zł, zysku operacyjnego z 1,76 do 2,28 mln zł i zysku netto z 1,53 do 1,96 mln zł.
Współpraca z mBankiem i Alior Bankiem
W drugim kwartale e-Kiosk przedłużył współpracę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, nawiązano także współpracę z Biurem Rzecznika Finansowego, Biurem Maklerskim PKO BP, mBankiem, Alior Bankiem oraz Mercedes-Benz Manufacturing sp. z o.o.
Spółka udostępniła użytkownikom nową odsłonę aplikacji mobilnej Nexto oraz wzbogaciła o warstwę contentową znajdujący się w jej ofercie sklep z oprogramowaniem dla osób prowadzących działalność gospodarczą „Mała Księgowość”.
Należąca do spółki agencja Econtentlab.pl zrealizowała kampanię marketingową mającą na celu wzrost rozpoznawalności marki e-Kiosk wśród przedsiębiorców.
e-Kiosk to największy dystrybutor e-prasy w Polsce, należą do niego platformy z prasą cyfrową i ebookami Ekiosk.pl, Egazety.pl, Nexto.pl oraz agencja marketingowa Econtentlab.pl.
78,15 proc. akcji spółki ma Gremi Media. W połowie kwietnia Gremi Media za 5,09 mln przejęła od Ruchu 28,14 proc. akcji E-Kiosku, cenę zapłacono poprzez potrącenie wierzytelności.
Dołącz do dyskusji: e-Kiosk z 3,06 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku w drugim kwartale