SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzieci i pluszowe misie w stylu BDSM w reklamie Balenciaga. Marka wycofuje kampanię i przeprasza

Dom mody Balenciaga wstrzymał swoją bożonarodzeniową kampanię i przeprosił wszystkich, którzy poczuli się nią urażeni. W reklamach pokazano dzieci, które trzymają torebki-misie ubrane w gadżety w stylu BDSM służące np. zniewoleniu.

W reklamach widać małe dzieci trzymające torebki - pluszowe misie, związane metalowymi łańcuchami lub ubrane w nabijany ćwiekami czarny skórzany strój do niewoli. Jeden z misiów nosi nawet metalowy naszyjnik z zamkiem zakończonym literą B.

Na kolejnym szokującym obrazie jedno ze zdjęć zdawało się przedstawiać kserokopię fragmentu dokumentu sądowego orzekającego w sprawie pornografii dziecięcej. Do tego dzieci na zdjęciach stojące na łóżkach i kanapach wyglądają na przestraszone.

W sieci zawrzało, a największa fala krytyki pod adresem marki wylała się z Twittera. Większość komentujących określiła świąteczną kampanię Balenciaga jako "nie na miejscu" i "obrzydliwą".

"Przerażające, jak wielu dorosłych musiało być w to zaangażowanych… rodziców, fotografów, dyrektorów kreatywnych, copywriterów, projektantów stron internetowych, pracowników agencji projektowych, producentów, menedżerów, reklamodawców…" - napisał jeden z komentujących.

Inna osoba dodała: "To pierwsza strona ich witryny. Przestraszone, zdezorientowane dziewczynki na łóżkach z zabawkami, ubrane w strój fetyszysty dla dorosłych. Ta sesja zdjęciowa musiała być oglądana przez dziesiątki osób, zanim została umieszczona na stronie głównej domu – czy żadna z nich nie myślała, że to było złe? Ani jedna osoba?".

Balenciaga: ta sesja zdjęciowa nie była zatwierdzona

Niemal natychmiast w odpowiedzi na komentarze w social mediach, Balenciaga usunęła kampanię z internetu i social mediów. Marka oficjalnie przeprosiła wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni opublikowanymi zdjęciami. Oświadczenie na temat kampanii opublikowano na Instagram Stories.

" Serdecznie przepraszamy za wszelkie urazy, które mogła spowodować nasza kampania świąteczna. Nasze torby z pluszowymi misiami nie powinny być prezentowane w tej kampanii z dziećmi. Natychmiast usunęliśmy ją ze wszystkich platform. Przepraszamy za wyświetlanie niepokojących fragmentów naszej kampanii. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i podejmujemy kroki prawne przeciwko stronom odpowiedzialnym za stworzenie zestawu i włączenie niezatwierdzonych elementów do naszej sesji zdjęciowej do kampanii wiosna 2023. Stanowczo potępiamy wykorzystywanie dzieci w jakiejkolwiek formie. Stawiamy na ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie".

Dołącz do dyskusji: Dzieci i pluszowe misie w stylu BDSM w reklamie Balenciaga. Marka wycofuje kampanię i przeprasza

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LGT
Żadna miłość nie wyklucza czy jakoś tak było na tych lewackich transparentach
odpowiedź
User
kambalarz
Cóż, swój cel osiągnęli. O marce się mówi
odpowiedź
User
haha
Ale patusy xD
odpowiedź