Dzieci i pluszowe misie w stylu BDSM w reklamie Balenciaga. Marka wycofuje kampanię i przeprasza
Dom mody Balenciaga wstrzymał swoją bożonarodzeniową kampanię i przeprosił wszystkich, którzy poczuli się nią urażeni. W reklamach pokazano dzieci, które trzymają torebki-misie ubrane w gadżety w stylu BDSM służące np. zniewoleniu.
W reklamach widać małe dzieci trzymające torebki - pluszowe misie, związane metalowymi łańcuchami lub ubrane w nabijany ćwiekami czarny skórzany strój do niewoli. Jeden z misiów nosi nawet metalowy naszyjnik z zamkiem zakończonym literą B.
Na kolejnym szokującym obrazie jedno ze zdjęć zdawało się przedstawiać kserokopię fragmentu dokumentu sądowego orzekającego w sprawie pornografii dziecięcej. Do tego dzieci na zdjęciach stojące na łóżkach i kanapach wyglądają na przestraszone.
W sieci zawrzało, a największa fala krytyki pod adresem marki wylała się z Twittera. Większość komentujących określiła świąteczną kampanię Balenciaga jako "nie na miejscu" i "obrzydliwą".
"Przerażające, jak wielu dorosłych musiało być w to zaangażowanych… rodziców, fotografów, dyrektorów kreatywnych, copywriterów, projektantów stron internetowych, pracowników agencji projektowych, producentów, menedżerów, reklamodawców…" - napisał jeden z komentujących.
Inna osoba dodała: "To pierwsza strona ich witryny. Przestraszone, zdezorientowane dziewczynki na łóżkach z zabawkami, ubrane w strój fetyszysty dla dorosłych. Ta sesja zdjęciowa musiała być oglądana przez dziesiątki osób, zanim została umieszczona na stronie głównej domu – czy żadna z nich nie myślała, że to było złe? Ani jedna osoba?".
Balenciaga using photos of little girls playing with teddy bears dressed in bondage gear on their website. Lovely. pic.twitter.com/mYnt0CJuif
— Slarty Bartfast (@DatCatDer) November 20, 2022
Balenciaga: ta sesja zdjęciowa nie była zatwierdzona
Niemal natychmiast w odpowiedzi na komentarze w social mediach, Balenciaga usunęła kampanię z internetu i social mediów. Marka oficjalnie przeprosiła wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni opublikowanymi zdjęciami. Oświadczenie na temat kampanii opublikowano na Instagram Stories.
" Serdecznie przepraszamy za wszelkie urazy, które mogła spowodować nasza kampania świąteczna. Nasze torby z pluszowymi misiami nie powinny być prezentowane w tej kampanii z dziećmi. Natychmiast usunęliśmy ją ze wszystkich platform. Przepraszamy za wyświetlanie niepokojących fragmentów naszej kampanii. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i podejmujemy kroki prawne przeciwko stronom odpowiedzialnym za stworzenie zestawu i włączenie niezatwierdzonych elementów do naszej sesji zdjęciowej do kampanii wiosna 2023. Stanowczo potępiamy wykorzystywanie dzieci w jakiejkolwiek formie. Stawiamy na ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie".
the brand "Balenciaga" just did a uh..... interesting... photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about 'virtual child porn'
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
Dołącz do dyskusji: Dzieci i pluszowe misie w stylu BDSM w reklamie Balenciaga. Marka wycofuje kampanię i przeprasza