SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dobrzyński: Play liderem rynku, deklasujemy konkurencję

- Strategia odbierania klientów innym operatorom, rychłe wprowadzenie ofert opartych na technologii LTE oraz kontynuacja kampanii reklamowej z udziałem gwiazd to najważniejsze zadania sieci Play na najbliższy czas - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 (operatora Play).

Wczoraj w warszawskim Teatrze 6. Piętro, należącym do Michała Żebrowskiego, odbyła się konferencja prezentująca nową ofertę sieci Play dla Firm. - Zasadnicza różnica w porównaniu z ofertami dla klientów indywidualnych to fakt, że w naszych nowych ofertach dla firm nielimitowane rozmowy w ramach Play oraz na stacjonarne dostępne są już od najniższego abonamentu, a więc od 15 złotych - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4, operatora sieci Play. Jego zdaniem, oferta biznesowa Play jest unikalna, ponieważ zawiera wiele nowatorskich opcji, jak choćby nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y do wszystkich sieci, a także w najwyższym abonamencie - darmowe rozmowy w UE (więcej na ten temat).

Czym sieć Play kierowała się tworząc nową ofertę biznesową? - Według najnowszych danych już 25 procent firm w Polsce korzysta z usług Play i są to klienci, którzy są najbardziej zadowoleni z usług swojego operatora. Mamy nadzieję, że ta grupa naszych klientów będzie się powiększać - dodaje Dobrzyński.

Nowe oferty biznesowe reklamują Krzysztof Hołowczyc oraz Michał Żebrowski. - Chcemy, aby nasze reklamy zwracały uwagę na oferty i markę Play, a udział znanych osób (nie lubię słowa celebryci, zwłaszcza w odniesieniu do osób, które występują w naszych reklamach, bo są to osoby z dorobkiem zawodowym, a nie tylko znane z tego, że są znane) daje taką możliwość - komentuje Bartosz Dobrzyński.

- Jest to zabieg stosowany przez wiele firm na świecie. Na przykład w Stanach Zjednoczonych w około 1/3 reklam biorą udział znane osoby. Przypomnijmy sobie na przykład reklamy Apple z udziałem tak znanych osób, jak Marin Scorsese czy Samuel L. Jackson. Zapewniam też wszystkich, którzy się martwią, ile wydajemy na te reklamy, że budżet Play jest najmniejszy spośród operatorów i w tym roku będzie na podobnym poziomie jak ubiegłoroczny. To nasi konkurenci wydawali i myślę, że w tym roku nadal będą wydawać znacząco więcej na reklamę i marketing - mówi Dobrzyński. Jednocześnie odmawia komentarza, pytany, kiedy w reklamach Play pojawią się kolejne gwiazdy i czy jedną z tych gwiazd będzie Doda.

Warto dodać, że Hołowczyc i Żebrowski to 9. i 10. znana osoba reklamująca w tym roku Play. W poprzednich kampaniach sieci wystąpili Kuba Wojewódzki, Agnieszka Dygant, Maciej Stuhr, Magdalena Różczka, Małgorzata Socha, Marcin Prokop, Czesław Mozil i Kamil Bednarek (więcej na ten temat).

Według najnowszych danych udostępnionych nam przez P4, w pierwszym kwartale tego roku do Play przeniosło się ponad 220 tysięcy abonentów korzystających wcześniej z usług innych operatorów. - Jest to nasz najlepszy kwartał w historii. Liczymy, że tak, jak ten pierwszy kwartał, cały ten rok będzie dla nas doskonały. Według danych za 2012 rok mamy prawie 9 milionów klientów. Mamy już ponad milion klientów biznesowych. Cieszymy się z takiego trendu - mówi nam Bartosz Dobrzyński, który przyznał także, że najwięcej nowych abonentów przeszło do Play z T-Mobile. Prawie 80 procent spośród 220 tysięcy przejętych abonentów wybrało abonamentowe usługi Play.

Zdaniem Dobrzyńskiego, polski rynek komunikacyjny jest rynkiem bardzo konkurencyjnym.
- Ciągle pojawiają się na nim jakieś nowe oferty. Myślę, że wszyscy nasi konkurenci próbują jakoś zaistnieć na tym rynku i odwrócić negatywny dla nich trend, to znaczy trend, w którym większość osób, które zmieniają operatora, wybiera właśnie Play. Nie sądzę jednak, żeby nas ktoś wyprzedził. Uważam, że oferta Play jest bezkonkurencyjna, jak również to, w jaki sposób się reklamujemy. Patrząc na statystyki osób przenoszących numery, to Play jest zdecydowanym liderem i deklasuje konkurencję - dodaje
Dobrzyński.

Z Bartoszem Dobrzyńskim rozmawialiśmy także o technologii LTE, o której w Polsce zaczyna się coraz więcej mówić. - Play wygrał przetarg na częstotliwość z pasma 1800 MHz, dzięki której będziemy starali się zaproponować klientom także usługi oparte właśnie o technologię LTE. W tej chwili trwa postępowanie w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej związane z wydaniem licencji na te częstotliwości. Gdy zostaną one wydane, wtedy podamy źródła ich finansowania i zajmiemy się projektem - mówi nam Bartosz Dobrzyński.

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, przyznał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w sprawie finansowania częstotliwości Play rozmawia z różnymi potencjalnymi firmami, a są wśród nich także polskie banki. Mowa jest o sumie około 500 mln złotych, jednak Play nie wyklucza także emisji obligacji w celu sfinansowania projektu. Żadnych szczegółów w tej sprawie jednak nie ujawniono. Nie wiadomo też jeszcze, kto zostanie dostawcą technologii koniecznej do budowy sieci pod nowe częstotliwości. - W tej kwestii prowadzone są rozmowy - mówi Gruszka.

Sieć Play, która należy do spółki P4, ma w tym momencie około 16-procentowy udział w polskim rynku telekomunikacyjnym (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Dobrzyński: Play liderem rynku, deklasujemy konkurencję

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hvo
Wziąłem od Playa swego czasu abonament i Samsung Gakaxy II. To był koszmar. Sygnał zanikał w centrum Warszawy, a 30 km od centrum to już w ogóle nie można było się łączyć. Uciekłem czym prędzej ludzie oczywißcie dają się mamić reklamą, ale to marna klientela
odpowiedź
User
bobek
Moze jeszcze napisz jaka siec teraz masz he he duzo wam placa za negowania PLAY-ja
odpowiedź
User
olo
play rulez ;-)
odpowiedź