DHL Parcel rozwija własną sieć automatów paczkowych
DHL wprowadza sieć własnych automatów paczkowych POP Box. Uzupełnią one sieć DHL POP (Punktów Obsługi Paczek), liczącą ponad 14 tysięcy punktów. Do końca roku firma na terenie całej Polski ustawi kilkaset automatów, a docelowo zbuduje mocną sieć kilku tysięcy maszyn.
W odpowiedzi na rynkowe trendy, DHL Parcel w połowie listopada wprowadzi sieć automatów paczkowych POP Box. Uzupełnią one dotychczasową ofertę firmy obejmującą doręczenie do POP oraz doręczenie przez kuriera na wskazany adres.
Maszyny pojawią się na terenie całej Polski, między innymi w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, czy Olsztynie, a także w wielu mniejszych miejscowościach. Automaty POP Box staną przy punktach handlowo-usługowych takich jak np. sklepy spożywcze, stacje benzynowe, apteki i inne. Łącznie we wszystkich lokalizacjach już wkrótce pojawi się kilkaset automatów, a docelowo będzie ich kilka tysięcy.
Pierwszy automat paczkowy - packstation - został zainstalowany przez firmę DHL Parcel Germany w 2001 r. w Niemczech.
DHL stawia na automaty paczkowe
DHL POP Box to automaty wyposażone w funkcje szczególnie istotne dla klientów. Automaty wyposażone będą w intuicyjne ekrany dotykowe, a ich obsługę ułatwi specjalna aplikacja Mój DHL, która poza umożliwianiem szybkiego odbioru i nadawania paczek, pozwoli również na śledzenie bieżącego statusu przesyłki, a w dniu jej doręczenia również trasy kuriera. Dzięki temu klient będzie miał możliwość dokładnego zaplanowania swojego dnia oraz odbioru lub nadania paczki o dogodnej porze.
Każdy automat posiadać będzie również funkcję zdalnego otwierania, wyposażony będzie w oświetlenie i daszek chroniący przed niepogodą, a bezpieczeństwo użytkowników i przesyłek zapewniać będzie monitoring. W automatach DHL klienci będą mogli także zapłacić kartą lub blikiem.
Dostarczane do automatów DHL paczki będą czekać na klienta aż do czterech dni, czyli dłużej niż w maszynach konkurencji.
- Klienci oczekują od firm kurierskich pełnej swobody i elastyczności w obszarze doręczeń przesyłek. Coraz częściej decydują się na dostawy w systemie out of home, dzięki czemu swoje zakupy mogą odbierać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie i miejscu. W odpowiedzi na te potrzeby regularnie rozwijamy sieć naszych Punktów Obsługi Paczek, a teraz dodatkowo rozszerzamy ofertę DHL o automaty paczkowe. Te działania to także kolejny, ważny krok naszej firmy w stronę zrównoważonego rozwoju. Dostawy do sieci DHL POP oraz automatów paczkowych znacznie przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel.
Automaty uzupełnieniem Punktów Obsługi Paczek DHL
Automaty POP Box uzupełnią ofertę doręczeń Out of Home DHL. Dołączą do ponad 14 tysięcy Punktów Obsługi Paczek DHL, które zlokalizowane są w największych sieciach handlowych, takich jak m, in. Żabka, Lidl, ABC, Lewiatan czy Kaufland oraz na markowych stacjach paliw – Shell i Moya, czy w salonikach prasowych Inmedio i Kolporter.
W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery – OOH) w rynku paczek zwiększył się aż trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37 proc. paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12 proc. z niego nadawanych. W szybkim tempie rośnie również ilość automatów paczkowych. Na koniec grudnia 2021 roku było ich w Polsce 18 tys. a według szacunków firmy Colliers ich liczba na koniec tego roku ma przekroczyć 25 tys.
Dołącz do dyskusji: DHL Parcel rozwija własną sieć automatów paczkowych
czasem wieczorem jest kolejka po odbiór. Dlaczego? Bo paczkomaty mają JEDEN ekran sterujący.
Jakby doszła kawa i pączki, to by usługa zdechła.