„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań
W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w styczniu 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 364 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 047 egz., o 3,23 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 32,48 proc. do 3 912 egz.
Na ósmym miejscu (po awansie z dziewiątego) ze średnim wynikiem na poziomie 138 egz. znalazł się „Super Express” (ZPR Media). Tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 91,67 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 70,90 proc. do 103 egz., zanotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na dziewiątą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w styczniu 2019 roku należała do „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który awansował z 13. lokaty. Jego wynik wyniósł 781 egz., po wzroście o 195,83 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), będący rok wcześniej liderem. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 718 egz., po spadku o 52,45 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 46,04 proc. do 647 egz.
Największym wzrostem - o 748,48 proc. do 280 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 11., po awansie z 21. lokaty.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Pro Media), która w rankingu spadła z miejsca 12. na 19. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 90,13 proc. i ostatecznie wyniósł 44 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań