Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną na swoich samochodach
Nowa identyfikacja wizualna Dacii (Grupa Renault) jest wprowadzana we wszystkich pojazdach marki. Zmiany są wprowadzane jednocześnie w całej gamie. Samochody z nowym emblematem można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się pod koniec roku.
Po wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej marki na nośnikach komunikacji (w połowie 2021 r.) i po transformacji salonów i serwisów dealerów, która rozpoczęła się w tym roku, nadeszła kolej na samochody.
Samochody z nowym brandingiem można już zamawiać. Pierwsze samochody będą wydawane klientom w czwartym kwartale 2022 r.
Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej jest ukończeniem procesu zmian.
- Zaprezentowanie całej gamy Dacii z nową identyfikacją wizualną wyznacza trzeci i ostatni rozdział strategii jej wdrażania, procesu rozpoczętego ponad rok temu. Ta nowa odsłona pozostaje zgodna z naszymi wartościami – prostotą, solidnością, autentycznością – ale w bardziej stanowczy i nowoczesny sposób. Wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej jest nowym, zauważalnym impulsem dla Dacii do osiągania celów marki - komentuje Denis Le Vot, dyrektor generalny marki Dacia.
Po raz pierwszy nowe modele będzie można zobaczyć na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 2022 roku. Następnie pierwsze samochody trafią do salonów Dacii.
Nowa identyfikacja wizualna Dacii
Emblemat Dacia Link jest symbolem nowej identyfikacji wizualnej marki, zajmuje honorowe miejsce pośrodku grilla z nowym, białym wzorem.
Emblemat tworzą minimalistyczne litery D i C powiązane jak ogniwa łańcucha. Symbolizują zarazem siłę i prostotę. Dacia Link jest widoczne już z daleka. Pojawia się również na deklach kół.
Kolejną widoczną zmianą jest pojawienie się logotypu Dacia z tyłu samochodu i na kierownicy. Litery logo są lżejsze i minimalistyczne - zachowano tylko to, co niezbędne, by pozostały czytelne.
Są też inne zmiany stylistyczne - lakier Szary Mégalithe na relingach dachowych, przednich i tylnych osłonach podwozia oraz lusterkach bocznych w modelach Sandero Stepway, Spring czy Duster.
- Czysta linia logo podkreśla typowe dla marki przywiązanie do tego, co naprawdę ważne. Również emblemat Dacia Link, zainspirowany światem mechaniki, kojarzy się z prostotą i solidnością. W dodatku jest symbolem więzi, która ma duże znaczenie w społeczności Dacii - mówi David Durand, dyrektor ds. designu Dacii.
Dołącz do dyskusji: Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną na swoich samochodach