Cztery lata Polsat News i cztery razy więcej widzów
Polsat News, który ruszył 7 czerwca 2008, w pierwszym roku miał średnio 12 tys. widzów. Obecnie każdą minutę programu ogląda 57 tys. osób. Wpływy z reklam wyniosły 169 mln zł. O czterech latach stacji Wirtualnemedia.pl opowiada Bogusław Chrabota.
Średnia minutowa oglądalność w pierwszych miesiącach nadawania stacji w 2008 roku wyniosła 12 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,20 proc. w grupie ogólnej oraz 0,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W kolejnych latach, m.in. wraz ze wzrostem zasięgu technicznego i poszerzaniem oferty programowej, oglądalność Polsat News rosła. Największy wzrost zanotowano w 2010 roku, gdy widownia względem 2009 roku się podwoiła.
Od 1 stycznia do 13 czerwca br. stację w każdej minucie oglądało średnio 57 tys. osób, a jej udział wynosił odpowiednio 0,90 proc. oraz 0,71 proc.
Rok | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2008* | 11 924 | 0,20% | 0,19% |
2009 | 18 737 | 0,31% | 0,25% |
2010 | 38 055 | 0,62% | 0,52% |
2011 | 48 432 | 0,81% | 0,66% |
2012** | 56 670 | 0,90% | 0,71% |
Wśród 10 najpopularniejszych programów w historii nadawania Polsat News aż sześć miejsc zajęły audycje wyemitowane w lutym br., kiedy to m.in. relacjonowano sprawę tragicznej śmierci małej Madzi z Sosnowca. Na dwóch pozycjach znalazły się programy związane z katastrofą smoleńską w kwietniu 2010 roku.
Wpływy z reklam przez cztery lata nadawania Polsatu News w sumie wyniosły 169 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, dla okresu od 1 września 2008 roku do 13 czerwca br.)
Program | Data | Start | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ | 05-02-2012 | 19:51 | 658 398 | 3,76% |
POLSKA MAGAZYN REPORTEROW KRAJOWYCH /MAG.REP.POL./ | 03-02-2012 | 22:15 | 484 130 | 3,74% |
RELACJA NA ZYWO | 16-04-2010 | 21:55 | 422 640 | 3,43% |
WYDARZENIA | 05-02-2012 | 18:50 | 418 559 | 2,54% |
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ | 29-02-2012 | 19:17 | 403 150 | 2,66% |
TO BYL DZIEN / PROG.PUBL.INFO.POL./ | 03-02-2012 | 19:59 | 364 314 | 2,12% |
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ | 06-02-2011 | 20:59 | 339 220 | 2,00% |
TO JEST DZIEN /PROG.PUBL.INFO.POL./ | 18-04-2010 | 12:50 | 328 134 | 2,57% |
PROGNOZA POGODY | 05-02-2012 | 20:14 | 323 006 | 1,83% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | 06-02-2011 | 19:21 | 317 151 | 1,93% |
Polsat News ruszył 7 czerwca 2008 roku o godz. 7:00 rano. Był pierwszym kanałem informacyjnym w Polsce emitowanym w formacie 16:9. Program na żywo stacja nadaje od godz. 06:00 do 23:30, a serwisy informacyjne nadawane są co pół godziny (w czasie pasma porannego "Nowy dzień" co 15 minut). Kanał ma do dyspozycji dwusilnikowy śmigłowiec Newscopter. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski.
>>> Kanały informacyjne tracą, liderem TVP Info
Bogusław Chrabota, szef publicystyki w Polsacie i Polsat News
Cztery lata Polsat News to przede wszystkim wypracowanie oryginalnej metody newsowej oraz zdobycie uznanej marki na rynku dziennikarstwa telewizyjnego. W 2008 roku, w momencie startu, Polsat News nie mógł się oprzeć ani na przetrenowanej metodzie, ani na rozbudowanej infrastrukturze, domenach naszej konkurencji. A jednak wystartowaliśmy w błyskawicznym tempie, szybko budując zespół w Warszawie, w jedenastu ośrodkach regionalnych i za granicą. Istotnym fundamentem naszej tożsamości antenowej była estetyka kanału, oryginalne rozwiązania scenograficzne i oprawowe. W obu przypadkach współpracowaliśmy z najlepszymi na świecie (grafikę wykonała niemiecka firma Luxlotusliner). Pierwsze lata Polsat News to konsekwentne inwestowanie w charakter informacyjny kanału. Budowanie bazy korespondenckiej, technicznej, szkolenie dziennikarzy. Po czterech latach dochowaliśmy się wielofunkcyjnego zespołu profesjonalistów łączących talenty dziennikarskie z wielką sprawnością techniczną, kreatywność z pełnym zaangażowaniem zawodowym. Bez większych problemów udało się połączyć z sobą redakcje Polsat News, Wydarzeń i publicystyki. Spójny, zgrany, profesjonalny zespół – to z pewnością najważniejszy z atutów Polsatu News. Nie mniej ważne są oceny uprawianego przez nas dziennikarstwa. Fachowcy i konsumenci mediów podkreślają niezależność i neutralność polityczną kanału, stronienie od pułapki tabloidyzowania, wyważoną publicystykę i szerszy, niż u konkurencji horyzont tematyczny programów. Regularny przyrost oglądalności kanału potwierdza słuszność wyboru tej drogi. Co nas czeka w przyszłości? Z pewnością walka o rynek telewidza. Faza budowania podwalin informacji i publicystyki w grupie Polsatu jest już za nami. Mamy nadzieje, że uda nam się wyprzedzić dynamikę procesów ewolucji mediów, że stworzymy szeroką i multimedialną platformę informacyjną w oparciu o wszystkie zasoby grupy Polsat. To najważniejsze wyzwanie. W 2013 roku mamy w planach także nową oprawę, nowe twarze i nowe formaty. Z czego na pewno nie zrezygnujemy? Z zawodowej rzetelności, uczciwości i poważnego traktowania naszych odbiorców. Zbyt wiele już dziś waży Polsat News, by się mógł zatrzymać wpół drogi.
* - dane od 1 września 2008
** - dane do 13 czerwca 2012
Dołącz do dyskusji: Cztery lata Polsat News i cztery razy więcej widzów