Czołowe serwisy społecznościowe i blogi w USA
MySpace utrzymał we wrześniu pozycją najpopularniejszego serwisu społecznościowego w USA. Wśród blogów na czele jest Blogger, należący do Google.
W ubiegłym miesiącu MySpace zanotował 58,6 miliona unikalnych odwiedzin. To o 24 procent więcej w porównaniu z wrześniem roku ubiegłego - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Online.
O wiele wyższy wzrost - 133 procent - w tym samym okresie zanotował drugi najpopularniejszy serwis społecznościowy w USA, jakim jest Facebook. Jednak z liczbą 18,1 miliona unikalnych odwiedzin wciąż daleko mu do MySpace.
Za MySpace i Facebook, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych społeczności internetowych w USA znalazły się: Classmates Online (13,3 miliona unikalnych odwiedzin, bez zmian w porównaniu z ubiegłym rokiem), Windows Live Spaces (10,3 mln, wzrost o 33 procent), AOL Hometown (7,7 mln, spadek o 23 procent), Reunion.com (4,8 mln, wzrost o 3 procent), LinkedIn (4,1 mln, wzrost o 131 procent), AOL People Connection (4 mln, spadek o 34 procent), Club Penguin (3,8 mln, wzrost o 183 procent) oraz Buzznet.com (3,7 mln, wzrost o 252 procent).
Z kolei wśród blogów internetowych, we wrześniu Blogger zanotował wzrost liczby unikalnych odwiedzin o 50 procent, do poziomu 29,6 miliona. Drugi w rankingu blog Six Apart TypePad miał blisko 11 milionów odwiedzin - o 46 procent więcej w porównaniu z wrześniem zeszłego roku. Ale najwyższym wzrostem - aż o 290 procent - może się pochwalić trzeci pod względem popularności blog WordPress.com (10,4 miliona unikalnych odwiedzin).
Za wymienionymi wyżej blogami, w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: tmz.com (10,3 miliona unikalnych odwiedzin, wzrost o 72 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem), LiveJournal (4,2 mln, wzrost o 13 procent), Xanga.com (3 mln, spadek o 46 procent), Perezhilton.com (2,2 mln, wzrost o 79 procent), Engadget (2 mln, wzrost o 34 procent), Gizmodo (1,9 mln, wzrost o 148 procent) oraz Thatsfit (1,7 mln, przed rokiem nie notowany).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Czołowe serwisy społecznościowe i blogi w USA