Coraz więcej internautów kupuje mobilnie
Połowa spośród 10 największych sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych ma więcej użytkowników mobilnych niż stacjonarnych - wynika z badania firmy comScore.
Według danych podanych przez comScore w styczniu 2015 r. w USA 10 proc. internautów wykorzystywało do połączenia z internetem wyłącznie urządzenia przenośne. Rośnie także liczba Amerykanów, którzy w sieci dokonują zakupów tylko przy użyciu sprzętu mobilnego - obecnie ten odsetek wynosi 13 proc.
comScore sporządził zestawienie największych firm sprzedających swoje towary i usługi w sieci na terenie USA. Wynika z niego, że pięć pozycji w pierwszej dziesiątce zajmują sprzedawcy, u których większa część klientów kupuje tylko za pomocą smarfonów i tabletów, niż przy użyciu urządzeń stacjonarnych.
Największy odsetek mobilnych użytkowników w ogólnej liczbie klientów notuje Apple oraz Ticketmaster - serwis oferujący bilety w sieci (oba po 59 proc.). Nieco mniejszą liczbą klientów z segmentu mobile (na poziomie 53 proc.) cieszą się sprzedawca oferty telewizyjnej i multimedialnej QVC Group i internetowy serwis sieci sklepów Target.
Najmniejszy odsetek klientów posługujących się wyłącznie urządzeniami przenośnymi korzysta z Amazona (38 proc.) oraz Netfliksa (29 proc).
- Większość konsumentów do dokonywania zakupów w sieci wciąż wykorzystuje kilka typów urządzeń, zarówno stacjonarnych, jak i przenośnych - zaznacza w komentarzu do badań Andrew Lipsman, wiceprezes comScore. - Stale jednak rośnie liczba użytkowników używających do kontaktu z siecią tylko sprzętu mobilnego. Często są to osoby, które nie mają możliwości skorzystania z internetu w inny sposób niż przez komórkę lub tablet. Dlatego tak ważne jest dla sprzedawców, by potrafili dostosować swoją ofertę do segmentu mobilnego. W przeciwnym razie będą tracić coraz bardziej znaczącą część swoich odbiorców - podkreśla Lipsman.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej internautów kupuje mobilnie