Co piąty polski internauta ogląda telewizję w sieci
Ponad 20 proc. polskich internautów regularnie ogląda telewizję w sieci - wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius. Tylko połowa z nich natknęła się kiedykolwiek na reklamy przy takich materiałach.
Ponad 20 proc. polskich internautów zadeklarowało w badaniu zrealizowanym przez Gemius, że w ciągu ostatniego miesiąca przynajmniej kilka razy w tygodniu oglądało telewizję w sieci. Najpopularniejszymi treściami telewizyjnymi w internecie są relacje sportowe. Natomiast jako największe zalety telewizji w sieci wymieniane są możliwość oglądania powtórek programów przegapionych w tradycyjnej telewizji oraz dowolność w wyborze materiałów.
Tylko niecałe 50 proc. internautów pamięta, żeby oglądając program telewizyjny w internecie, kiedykolwiek natknęło się na reklamy. Wśród mniejszej części respondentów, którzy zauważyli takie komunikaty, 70 proc. pamięta marki reklamowane w formie 30-sekundowych pre-rolli, a 66 proc. - te promowane w formie brandingu playera. Natomiast marki reklamowane w formie 5-sekundowych plansz sponsorskich w oknie playera poprawnie wskazało 66 proc. tej grupy respondentów.
Badanie oglądania przez polskich internautów telewizji w sieci zostało przeprowadzone przez firmę Gemius w listopadzie zlecenie MEC Interaction, interaktywnego działu Mediaedge:cia. Ankiety objęły 1 533 respondentów w wieku 15-49 lat, dysponujących dostępem do stałego łącza internetowego.
Dołącz do dyskusji: Co piąty polski internauta ogląda telewizję w sieci